Annons:
Etikettinternet
Läst 1613 ggr
MorganJack
8/23/12, 2:46 PM

Spam-mail?

Jag hade fått typ uppemot 20 mail från Swedbank. Jag vet knappt vad Swedbank är. Det stod typ "Ditt konto har blivit spärrat" och massa konstiga saker. JAG HAR INTE SWEDBANK-KONTO och jag vet  ju knappt vad det är för någe! Vad göra?

Annons:
ru4real
8/23/12, 2:54 PM
#1

Antagligen inte swedbank iaf. De kommunicerar inte med sina kunder via mail.

Släng sk*ten helt enkelt.

beem
8/23/12, 3:07 PM
#2

Just Swedbank har varit utsatt för detta i perioder. Någon försöker komma åt konto i Swedbank. Mailet går ut (inte från Swedbank)- oavsett om man har konto där eller inte.

Detta är från 2011.

http://www.swedbank.se/privat/?contentid=CID_318785


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Kaj
8/24/12, 10:53 AM
#3

Släng mailen - Öppna dem inte ens för de är definitivt till för att försöka lura av användare konto och lösenord.

INGA banker kommunicerar på detta sätt med sina kunder. Aldrig frågar de efter kontouppgifter via mail ALDRIG.

Så det är bara att slänga - du skall inte svara på mailen överhuvudtaget för då får den som sände mailet en indikation på att du verkligen existerar. Sådana mail är i regel automatgenererade utan att de med säkerhet vet ifall det finns någon mottagaare som du själv. Om man då svarar på mailet så talar man ju om för dem att man existerar och de kan skapa nya mail. Nästa gång kanske som avsändare SEB eller Nordea eller något.

SÅ SLÄNG SLÄNG SLÄNG.

Monarchy
8/25/12, 9:00 PM
#4

Eftersom du inte är spärrad eller ens har swedbank är val svaret enkelt. 
Det enda du ska göra är att inte göra något.

MorganJack
9/2/12, 8:34 AM
#5

Men dom förstör ju hela min mail och fortsätter skicka!!

papa-bear
9/3/12, 4:53 PM
#6

har du möjlighet att sätta filterregler på ditt mailprogram, eller har du webmail? om du har ett mailprogram, brukar det under verktyg finnas "filterregler" eller liknande, där kan man spärra olika typer av mail. själv har jag thunderbird, och ett tag nu har det kommit olika "erbjudanden", som kommit till alla som har samma domän som jag. det mesta har de fått bort centralt, men mycket har jag fått filtrera själv, med regler.

Annons:
Zepp
9/4/12, 8:10 PM
#7

Antivirusprogramet brukar sköta spamhanteringen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: