Annons:
Etiketthårdvara
Läst 9108 ggr
Ellen10
8/25/12, 4:21 PM

Total återställning.

Jag har en liten laptop från ASUS, Eee PC seashell series. Den har Windows 7 Starter. Jag skulle vilja återställa den helt så att den blir som ny. Jag har kollat runt lite på andra som vill göra likadant och där har folk svarat att man ska sätta i en skiva man fick med när man köpte datorn. Problemet för mig är att det inte går att stoppa in en skiva i min dator.

Jag har kollat i kontroll panelen och försökt hitta något om återställning men det ända jag hittar är återställ till tidigare tidpunkt.

Är det någon som vet hur jag ska göra? Mycket tacksam för hjälp!

//Ellen

Annons:
ru4real
8/25/12, 7:03 PM
#1

En snabb googling ger följande förklaring;

  1. Turn the Asus Seashell computer off. Plug the adapter into its socket if it is not already plugged in.

  2. Turn your Seashell notebook on. Press the "F9" key once as soon as the Asus logo appears on the display.

  3. Click "Recovery" in the ASUS Recovery menu. The restore procedure runs and your Seashell is reset to its factory defaults.

Tips & Warnings

  • Back up any important files before restoring your Seashell notebook to its factory settings.

http://www.ehow.com/how_8470987_factory-restore-asus-seashell.html

papa-bear
8/25/12, 10:19 PM
#2

just det lägg över allt viktigt på något lagringsmedia, för en återställning skriver över rubbet. dokument och annat som du lagt in på datorn efter att du fick den. och då skall det vara ett usb-minne eller en extern hårddisk som grejerna förs över på.

Ellen10
8/26/12, 8:10 AM
#3

Vad är en adapter?

Jag har redan säkerhets kopierat allt till en extern hårddisk.

//Ellen

KlyX
8/26/12, 10:36 AM
#4

#3 det är strömsladden/laddaren som menas i detta fallet.

Det är viktigt så datorn inte stängs av under processen.

Upp till toppen
Annons: