Annons:
Etiketthårdvara
Läst 3560 ggr
Wonderwallen
2012-08-26 00:00

Inget ljud i hörlurar

Köpte en ny dator igår, en HP Pavilion mg-1046eo, och idag så satt jag och lyssnade på musik i mina hörlurar när jag var tvungen att gå ifrån datorn en stund. När jag kom tillbaka och skulle fortsätta lyssna på musik så kom det inte längre någon musik. Trodde att ljudet hade dragits ned, men det spelade ingen roll hur mycket jag än drog upp eller ner ljudnivån - ingenting hände. Har även försökt kolla alla ljudinställningar på datorn, utan resultat. När jag sedan gjorde en felsökning på datorn så blev resultatet att mina hörlurar inte var kopplade som standardenhet, gick in för att kolla detta och då stod det att de var visst kopplade som standardenhet.. Försökte även googla mig till ett svar men hittade inget.

Kanske ska tilläggas att datorns högtalare fungerar, för jag kan lyssna på musik utan problem när jag inte har hörlurarna inkopplade. Det är när jag kopplar in hörlurarna som ljudet bara tystnar. Har testat flertalet hörlurar, och det blir samma problem.

Är det någon här som tror sig ha en lösning på problemet?

Annons:
Wonderwallen
2012-08-26 02:17
#1

Efter flera timmars bråkande med datorn så fungerar allt som det ska igen, iallafall för stunden.. :)

Halvdansken
2012-08-26 11:07
#2

På min laptop på jobb så har jag problem med själva sticket. Ibland försvinner ljudet och så får man pilla lite med kontakten så att det kommer ljud igen. Nåt glapp nånstans.

På min stationära därhemma så kan ljudet ibland vara borta om jag tex ska in och kolla nåt på Youtube. Bara att starta om IE så kommer det igen. Varför det försvinner har jag ingen aning om.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: