Annons:
Etikettövrigt
Läst 5271 ggr
Mooniq
9/2/12, 1:44 PM

En ljusfråga i tangentbord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har köpt ett starcraft tangentbord med belysning. Jag spelar INTE spel, utan sitter oftast i halvmörk miljö, därav att jag vill ha ljus i tangenterna.

Hur ändrar jag färg? Nån tangent-kombination? Nån som vet? Jag kör Linux Ubuntu och har inte hittat nånting i programtablån som gäller inställningar i tangentbordet.

Blå färg e snyggt men hade hellre haft någon mjukare färg, tex grön eller röd.

Och enligt text på kartongen så finns det flera färgval, men inga tips om hur man gör för att ändra färg.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
[VSK]
9/2/12, 2:08 PM
#1

Tala om exakt vad tangentbordet heter.

ru4real
9/2/12, 2:09 PM
#2

Varför kan aldrig folk som vill ha hjälp skriva så mycket info om sin produkt som det är möjligt? Då slipper den som vill hjälpa till gissa och googla självklara saker som borde ha funnits med i första posten.

Men, tydligen skall det följa med ngn programvara till tangentbordet, fanns det ngn cd-skiva med? Men antagligen funkar det bara att ändra ljuset i windows, eftersom jag antar att tgt-bordet är först och främst tänkt att användas i win-miljlö eftersom starcraft inte finns för Linux.

Men du kan ju alltid installera wine och köra programmet därifrån? Det har även ngt som heter APM-stöd, men det funkar bara i spelet, inte annars.

Här är den info du borde ha skickat med första gången: http://www.razerzone.com/licensed-peripherals/starcraft-ii-razer-marauder/

Mooniq
9/2/12, 2:09 PM
#3

under tangentbordet står det razer marauder

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

ru4real
9/2/12, 2:10 PM
#4

Men vad står det på lådan? Det var min fråga. Men nu googlade jag det åt dig!

Mooniq
9/2/12, 2:12 PM
#5

#2 ru4real

Hej o tack för info

Om jag visste hur jag skulle göra så hade jag inte skrivit här..

Det går inte med någon cd - och om det hade gjort det så funkar det inte i linux ubuntu.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

ru4real
9/2/12, 2:22 PM
#6

Då kan du tyvärr inte ändra ljuset.

Och man kan köra windowsapplikationer i ubuntu, mha wine som jag skrev.

Annons:
Mooniq
9/2/12, 2:23 PM
#7

#2 ru4real

tack för länken men det fungerar inte, det är bara för win och mac.

Jag trodde att man via nån tangentkombination bytte färg, men jag trodde nog fel.

Jag gillar ubuntu och får väl ha den blå färgen kvar..

tack i alla fall för att du kollade för mig.

Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

ru4real
9/2/12, 2:24 PM
#8

NP :)

Mooniq
9/2/12, 2:26 PM
#9

ska kolla wine för ubuntu -tack för tipsetSkrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: