Annons:
Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 3546 ggr
[Macho]
9/12/12, 10:36 PM

Datorn hatar mig.

Ei;

Min dator har vart trasig rätt länge, hade dock inte råd att fixa den så jag överlevde med att den fuckade sig i några månader, innan jag tillslut skickade in den på lagning. Den har varit inne på lagning rätt länge, (gratis), men den är fortfarande inte fixad nu, och den är till och med laggigare.

Problemet var att den stängde av sig när jag spelade mina spel, såsom WoW, LFD2 och andra Steam spel, även Sims 3 och så. Den fungerade prima när jag spelade, utan lagg, och så helt plötsligt blev skärmen svart, och eventuella ljud jag hade på (musik osv) hackade upp sig och fortsatte ända tills jag stängde av den med nödknappen bak-på, då den inte reagerade på något annat.
Det hände inte om jag inte spelade spel. Några gånger hände det dock när jag hade youtube i fullskärm.

Men som sagt, nu är den även laggig.

Vad kan vara felet? Går det att fixa hemma, eller ska jag försöka få den fixad igen? Eller är den körd?

Det är en Fujitsu data, inget fancy.

(Kan inget om datorer alls, vet inte ens om jag placerat denna i rätt grupp.)

Annons:
KlyX
9/13/12, 2:09 AM
#1

Köp en ny

beem
9/13/12, 12:16 PM
#2

Men om du haft den inne på lagning måste du ju kontakta dem igen och säga att det inte funkar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Halvdansken
9/13/12, 3:11 PM
#3

Jag tycker att det låter som om den blir överhettad.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Zepp
9/13/12, 5:23 PM
#4

Överhettad!

Kör inga spel på den datorn.. förutom Tetris eller liknande.. och inga filmer.. så kommer den att må så bra.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Macho]
9/13/12, 8:54 PM
#5

Men jag har ju den för att spela Wow osv..

ru4real
9/13/12, 11:00 PM
#6

Det kan vara så att det är fullt med damm i datorn, testa att blåsa rent på ngt vis. Använd inte dammsugare, eftersom när den suger alstras statisk elektricitet i röret och du riskerar att döda datorn totalt.

Uppgradera alla drivrutiner sen, det kan hjälpa också.

Annons:
Zepp
9/13/12, 11:57 PM
#7

Kan du inte spela Tetris i stället? Oskyldig

Du spelar säkert online oxå.. sluta med det, för det kräver en kraftfullare dator.

Antivirusprogramen brukar jobba som sjutton då.. så tar du bort all säkerhet så blir datorn inte lika varm.

Men.. oandrasidan så lär du inte kunna spela så mycket efter ett tag iallafall.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ladydragon
9/14/12, 1:37 PM
#8

om du inte visste det så har WoW nyligen uppdaterat kraven för att datorn ska orka dra spelet

om du vill kontrollera om din dator verkligen klarar av WoW så testa det med den här hemsidan länk leta dig fram till WoW MoP

jag instämmer med övriga att det troligtvis är värmeproblem som ställer till det om du laddar hem det här programmet och kollar sen vad du har får temp på hårddisk/ar grafikkort och processor

grafikkort: 90 
processor: 50/60
hårddisk 60

celsius och detta är absoluta max temperaturer dom ska ligga mycket lägre om allt är oki med datorn

när du har loggat in i WoW så finns där så man kan ändra grafikinställningarna till rekommenderade inställningar gör det och ändra dom inte mer sedan

slutligen kommer det här problemet bara nån gång ibland så kan det va nån bugg eller liknande

själv har jag råkat ut för samma fel som dig när jag har spelat WoW och i mitt fall så tror jag datorn fick sig en liten knäpp och ville inte va med alltså jag har ingen aning om var felet låg….men det återkommer nån gång i halvåret

slutligen datorn har inte känslor och tankar så den kan inte hata dig och bara att inse att datorer krånglar gärna och ofta…använder man dom så är det bara o lära sig det

pierre80g
9/17/12, 2:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

helt klart överhettnimg . här är en lågbudgetlösning

felle-j
9/19/12, 9:55 PM
#10

Rensa hårddikisken på skit. Städa rent datorn från damm. Kanske har nån komponent pajjat. Hur gammal är den? Och uppgradera drivrutinerna som nån skrev tidigare.

Se till att du har bra kylning, som i inlägg #9 :D

Greigh
3/26/13, 12:48 PM
#11
[Macho]
3/27/13, 11:32 AM
#12

Skaffade en ny dator, hela hårdisken eller vad det nu var hade pajjat helt

[VSK]
3/27/13, 8:12 PM
#13

Ta bort allt damm och byt ut trasiga fläktar.

Annons:
farvendal
4/4/13, 7:42 PM
#14

Överhettning helt klart.. Vad är det för dator du har? Modell?

Öppna den och damma ur den. Kolla i resursbevakaren hur prestandan mår.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Upp till toppen
Annons: