Annons:
Etikettwindows
Läst 2851 ggr
beem
9/13/12, 9:06 PM

Ikonerna byter plats

När jag kom tillbaka till datorn efter att ha sett TV 1 timme så har alla ikoner på skrivbordet bytt plats. De ligger i raka fina linjer från vänster till höger.

Det är ju inga problem att flytta om dem igen som jag vill ha dem men jag undrar vad kan ha hänt ?

OP - Windows XP


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Jalking
9/13/12, 10:39 PM
#1

Jag har märkt att det kan bli så ibland när datorn har startat om efter någon uppdatering.

Zepp
9/13/12, 11:12 PM
#2

Katten har trampat på tangentbordet o sorterat allt till standard.. dvs till "Ordna automatiskt"!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
9/14/12, 9:54 AM
#3

Jag har ingen katt - det är nog en osaling ande som tycker att jag har dålig ordning.Skrattande


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
9/14/12, 6:21 PM
#4

Då var det inte din katt! Förvånad

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
9/14/12, 9:20 PM
#5

Skrattande


Sorg är kärlek som blivit hemlös

papa-bear
9/15/12, 11:22 AM
#6

det är väl som i utforskaren, har man sorteringen efter namn, flyttas kanske nya ikoner till sin plats efter sitt namn,

Annons:
beem
9/15/12, 11:53 AM
#7

# 6 Jag ahr inte automatisk srotering av ikoner som tex namn, storlek osv. Jag har en egen  sortering som gör det lätt att hitta för mig.

Plötsligt när jag kom tillbaka tilld atorn har alla ändrat plats. Det har aldrig hänt förut så det var därför jag undrade vad som händer.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Jalking
9/15/12, 12:53 PM
#8

Som sagt, jag har varit med om det. Det är när datorn startar om efter uppdatering och då av någon anledning först startar med en lägre upplösning som sen ändras tillbaka till den normala. Då har ikonernas placering ändrats för att få plats på den lägre upplösningen.

Upp till toppen
Annons: