Annons:
Etikettwindows
Läst 1254 ggr
Daywayfarer
9/21/12, 1:10 AM

Möglaptop?

Hej har en gammal Compaq nx7300 som körs på Vista. Tänkte jag skulle formatera om den så körde in en skiva med W7, efter installation så är bara skärmen svart efter boot. Jag gissade på att datorn var för gammal för att W7 skulle fungera med dess åldrade komponenter.

Installerade igen med Vista, verkar inte heller fungera… Jag gissar nu att det är brist på drivrutiner för att köra datorn när den är formaterad… Har försökt få hjälp på HPs hemsida men det är virrigt.

Nu börjar jag misstänka att datorn var en sån där som installerar sig själv första gången man startar den… Jag har inga backuper…

Vad kan jag göra?

PS, Med W7 var skärmen svart efter boot

Med Vista står det

"Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Bla bla bla

2. Bla bla"

"Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness."

Annons:
Fridaybrew
9/21/12, 2:32 AM
#1

/Fridaybrew

Zepp
9/21/12, 4:30 PM
#2

Kolla i bootmenyn för återställningsalternativ.. på Qompac brukar det vara F11.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Daywayfarer
9/21/12, 8:09 PM
#3

Att notera är att jag har klarat ut skiten.

återställningsalternativ och sånt var helt ute ur fråga, det fanns inga.

fick gå in i shift f11 under installationen och leta upp min disk, göra en "clean" och "convert mb"r, sen såg jag till att den var primär och gjorde en "format fs=stfs quick"

sen startade jag om och provade installera Vista och vips, nu gick det.

Tack för era svar!

"Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness."

Fridaybrew
9/21/12, 8:27 PM
#4

Ah jag trodde du redan hade gjort de stegen därav mitt tips =) Men härligt att det löste sig för dig!

Trevligt också att du informerar i tråden hur du gjorde = bra netikett. (önskar fler gjorde som du)

/Fridaybrew

Upp till toppen
Annons: