Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2652 ggr
Zariah
10/2/12, 5:54 PM

Problem med ljud o Microsoft ISATAP Adapter #3

Ibland när jag ska lyssna på Spotify går det inte.Det står att det är problem med mitt ljudkort.

Kan ett ljudkort funka ibland och ibland inte? Periodvis funkar det bra sen plötsligt går det inte med Spotify.

I enhetshanteraren ser jag en varningstriangel med utropstecken i bredvid där det står Microsoft ISATAP Adapter #3. Har den nåt med ljud att göra? Där har jag tryckt uppdatera drivrutiner men jag hade det senaste.Läste nånstans att man kunde ta bort och sen installera?

Vad ska jag göra tror ni?

/Lotta

Annons:
ru4real
10/2/12, 6:23 PM
#1

Vad just microsoft isatap adapter gör har jag ingne aning om, orkar inte googla just nu.

Men när det gäller ditt ljud, testa att ta fram enhetshanteraren, högerklicka på ditt ljudkort (vet inte vad det kan heta) och välj att ta bort det. Gör sen en sökning efter nya enheter (högerklicka på toppnoden enhetshanterarlistan).

Då borde den iaf hitta ditt ljud och återinstallera det.

Gogglade nu, det verkar vara ett vanligt problem (du nämner inte vilket OS du har!!, men jag gissar vista).

Ett tips från den sidan (http://bit.ly/Ps2G1I);

Control Panel - Device Manager - Right Click on - UNINSTALL  - REBOOT

hejo
10/3/12, 7:59 AM
#2

Hej Zariah.

ISATAP adapter är ett nätverkskort för trådlös kommunikation och har egentligen ingenting med ljudet i datorn att göra. Om du inte har något problem med nätverksanslutningar kan du bortse från utropstecknet för den enheten. Ansluter du trådlöst till internet?

Sedan nästa fråga; hur fungerar ljudet när du spelar upp ljudfiler som finns sparade på hårddisken i datorn?

Jag utgår från att du använder Windows 7… Du kan testa ditt ljudkort genom att klicka på Start, Kontrollpanelen, och därefter på Maskinvara och ljud. Klicka på Hantera ljudenheter i sektionen Ljud och klicka på fliken Uppspelning. Under Speakers står namnet på enheten som hanterar ljud (standardenhet).

Klicka på enhetsnamnet och klicka sedan på knappen Egenskaper. Klicka på fliken Avancerat och därefter på spela upp-knappen. Fungerar ljudkortet som det ska bör du höra ljud.

Oavsett Windowsoperativsystem så är det under kategorin för ljud i kontrollpanelen du hittar kontrollerna som hanterar ditt ljudkort.

Om ljudkortet krånglar kan du precis som ru4real skriver testa att ta bort ljudenheten i Enhetshanteraren (Start - Kontrollpanelen -System och säkerhet - System - Enhetshanteraren), starta om datorn och installera ljudkortet på nytt, guiden Ny maskinvara ska starta automatiskt efter omstarten när datorn hittar ljudkortet.

Hoppas detta var till hjälp.

Upp till toppen
Annons: