Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1317 ggr
Daywayfarer
2012-10-03 18:53

Modern speldator säljes, KLIPP!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, har en mycket lång "karriär" av gaming bakom mig men har inte längre tid på grund av utökning i familjen.

Jag säljer därför av min trogna och utmärkta speldator.

Datorn består utav:

Chassi: Asus p180                                                        2000:-
2x Noctua 120mm fläktar
OCZ 650W Nätaggregat
Pioneer DVD RW,läsare/brännare
2x Samsung 500 GB hårddiskar
1x Western Digital Caviar Black WD5002AALX 500GB 7200 RPM

Moderkort: Asus P8Z68-V                                               1000:-
Intel i5 2500K                                                               1500:-
Noctua NH-C12P SE14 300:-
2x PowerColor 6950 2GB, (Går att flasha om till 2x 6970)   3000:-
2x G.Skill 4GB (8GB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance  300:-

Skärm: Asus VW222 22" 2ms Gaming Screen                    500:-

Övrigt: Tangentbord: Saitek Cyborg V7 Gaming Keyboard   300:-

Datorspel: Har en hel drös med datorspel, äldre och nya… Kan slänga med en hel del av dom vid intresse, diskuteras vid affär!

Chassit håller riktigt hög kvalité och håller bra luftflöde och låg ljudnivå.

Skärmen har bra kontrast, snygg design, bra bild och snabb responstid.

Datorn klarar alla dagens spel utan problem Battlefield 3, Call of Duty 3, WoW, Star Craft 2 osv…

Priset skulle ligga på 15.000 om man skulle köpa allt eller motsvarande i butik. Ungefär hur jag har rabatterat kan ni se till höger om artiklarna.

OBS: Vissa komponenter har jag sänkt till halva priset jämfört med om man skulle köpa det i dag i butik.

Jag säljer rubbet för 8.000:- Kan bli billigare vid snabb affär-
Frakt ordnar vi på smidigast sätt. Jag bor i Lund.

OBS OBS: Något äkta Windows ingår ej.

Lämna mig ett meddelande på forumet vid intresse, jag kollar varje dag!

Mvh,

Daniel

"Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness."

Annons:
Ladydragon
2012-10-04 08:43
#1

en fråga varför säljer du en dator som egentligen bara är ett tomt skal?

utan ett operativsystem så är datorn tämligen värdelös….

och ännu en fråga vad hade du för operativsystem när du använde datorn?

sen tycker i alla fall jag att delarna absolut inte är värt det höga pris du vill ha

en sista fråga har du kvitto på grejerna?

och tyvärr jag är inte ett dugg intresserad av din dator jag kan så mycket om datorer att jag aldrig nånsin skulle köpa något begagnat då risken är alldeles för stor att grejerna är stulna alternativt inte fungerar

Daywayfarer
2012-10-04 08:59
#2

För det första är det olagligt att sälja ett operativsystem du redan använt, licensen är personlig. Jag har ett eget Windows 7 x64 Priset är generöst, kan till även gå ner en bit i pris. Kvitto finns på en del saker. Hade du kunnat lite mer om datorer hade du vetat att begagnat är ett smart val om man vill gå med så lite förlust som möjligt, restvärdet på datorkomponenter minskar i takt med en bil. De flesta delar bag säljer finns fortfarande på marknaden till dubbla priset jag säljer som för, datorn är köpt 2011, jag garanterar nyskick på alla komponenter. Mvh, Daniel

"Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness."

ru4real
2012-10-05 17:56
#3

Det kan ju vara så att den som köper vill ha ngt annat operativsystem? Sen är det inte riktigt sant att det är personligt, du kan sälja os'et, men då måste ju licensnyckeln följa med såklart.

Sen, #1, om du ändå inte tänkt att köpa den, varför ens lägga tid på att kommentera delarna i den?

Upp till toppen
Annons: