Annons:
Etikettinternet
Läst 863 ggr
Tintin82
10/6/12, 11:39 AM

Bild

jag är jättedålig på datorer men håller på att mailar massa jobbansökningar och skulle vilja ha en bild på mig själv. på mailen finns det nåot som heter bifoga fil men jag vill ha bilden direkt på pappret hur gör jag då???

Annons:
Fridaaaa
10/6/12, 11:39 AM
#1

Bild på dig själv har du i CV:t eller personliga brevet som du skickar med i mailet :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tankgirl
10/6/12, 11:46 AM
#2

Om du använder Word för att skriva CV:t kan du bifoga bilden direkt i dokumentet. Då går du in på infoga>bildobjekt>från fil så browsar du för att hitta bilden som du förhoppningsvis har på din dator. Du kan sen flytta runt bilden till rätt plats.

Om du sen vill vara säker på att den som läser CV:t ser den på samma sätt som du, oavsett vilken word-version den har installerad, kan du spara dokumentet som pdf. Det gör du genom att ladda ner ett program som konverterar filer till pdf, tex. det här: http://www.primopdf.com/

Tintin82
10/6/12, 12:00 PM
#3

jo men om jag skriver direkt i mailet jag menar jag har inget word dokument går det att sätta in en bild direkt i bilden då??

ru4real
10/6/12, 12:01 PM
#4

Det går att sätta in en bild direkt i mailet, men, då blir det ett html-mail. Vet inte vilket mailprogram du använder dig av då du skriver, förfarandet är lite olika beroende på.

Fridaaaa
10/6/12, 12:04 PM
#5

#3 Bättre att bifoga ett cv istället för att skriva det direkt i mailen, så dom kan skriva ut det osv, mycket lättare för dom, man får det snyggare och dom brukar uppskatta det mer :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bamse6311
10/6/12, 4:33 PM
#6

Håller med om att det är mycket bättre om du skriver ditt CV på ett textdokument och bifogar som pdf fil.

Har du inte word så kan du ju ladda ner och installera Open Office http://www.openoffice.org/sv/

Detta fungerar på samma sätt som word.

Hälsningar,

Bertil

Annons:
papa-bear
10/7/12, 11:28 AM
#7

om man skickar jobbansökningar via mail, vill de väl att man skickar cv och pb som bifogade filer? då har man väl klistrat in en bild på sig själv i pb:t?

Upp till toppen
Annons: