Annons:
Etikettwindows
Läst 2443 ggr
lakrisen
10/18/12, 4:07 PM

Fråga om skype?

Hejsan! Det är såhär, att på min skype, så chattar jag varje dag med min bästa kompis. MEN, hennes meddelanden kommer längre inte upp för mig! Alla andra jag chattar med, jo deras meddelanden kan komma upp, men inte hennes. Det fungerar som det ska på min andra dator hos min mamma, men inte hos min pappa. Detta är extremt jobbigt då jag måste klicka upp skype rutan hela tiden för att kolla ifall jag fått ett meddelande eller inte.

Jag har testat att installear om skype, 2 gånger tillochmed, och även testat att ta bort "skype click to call" och installerat om. Men det fungerar inte. Hennes meddelanden kommer fortfarande inte upp. Vi har också testat att ta bort varandra från skype m.m. Vet inte om detta är bra att fråga här på "Datorn i fokus" men hittar ingen bättre iFokus sajt..

Så, någon som vet vad jag kan göra/testa så det ska fungera? Det fungerade förut, alltså jag fick upp meddelande, men sen helt plötsligt slutade det fungera. Hoppas någon vet vad jag kan göra.. (Vet inte heller vilken grupp jag ska skriva i så det får bli Windows, då jag har en Windows data.)

Annons:
lakrisen
10/18/12, 9:11 PM
#1

INGEN med ens någon liten clue? :S

hejo
10/20/12, 1:49 PM
#2

Hej!

Prova detta, det kanske löser problemet:

Om du har Skype igång, logga ut, stäng programmet och avsluta det sedan helt och hållet genom att:

högerklicka på Skype-ikonen i Windows aktivitetsfält,

klicka på Avsluta Skype i menyn som öppnas och sedan

klicka på Avsluta.

Tryck ner Windowsknappen på ditt tangentbord, håll den nertryckt och tryck även på R-knappen (eller klicka på Start och sedan på Kör…).

Windows kommandorad öppnas. Skriv %appdata% i fältet och klicka på OK.

Leta rätt på mappen Skype och döp om den till Skype_old.

Starta Skype igen,

logga in,

testa ljud in/ut och klicka Fortsätt,

välj att lägga till profilbild senare,

klicka på Börja använda Skype

och starta sedan en chatt med din bästis. Förhoppningsvis ska allt fungera ordentligt igen.

lakrisen
10/20/12, 1:56 PM
#3

#2 Okej, ska testa.

Upp till toppen
Annons: