Annons:
Etikettwindows
Läst 2017 ggr
Tronix86
10/23/12, 6:06 AM

Blue Screens!!!

Jag behöver stor hjälp med min dator jag har precis installera om min dator och har på något sätt fått nåt på min dator som gör att jag får blue screens. Hur gör jag för att lyckas fixa alla mina blue screens?

Dator info:

Operating System

Windows 7 Ultimate (x64) Service Pack 1 (build 7601)

Processor

3,60 gigahertz AMD FX-4100 Quad-Core
256 kilobyte primary memory cache
2048 kilobyte tertiary memory cache
64-bit ready
Multi-core (2 total)
Hyper-threaded (4 total)

Communications

Realtek PCIe GBE Family Controller

Display

NVIDIA GeForce GTX 660 [Display adapter]

Multimedia

High Definition Audio Device (2x)

Main Circuit Board

Board: Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-990FXA-UD3
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: Award Software International, Inc. FD 05/30/2012

Vilka blue screens de är jag får kan jag inte svara på efter som jag inte hinner se vad det står innan dator startar om. Jag kan vara inne på datorn ett tag från ca 10-20 min sen får jag upp en blue screen. Ser fram emot er hjälp och att jag kan få hjälp med att lösa detta.

Annons:
Gronstedt
10/23/12, 6:30 AM
#1

Ofta orsakas blåskärm av fel på någon kringutrustning. Första steget är att koppla bort allt som är anslutet och sedan ansluta saker i tur och ordning tills blåskärmen återkommer.

Om det är någon inbyggd enhet som gör det är det värre …

Tronix86
10/23/12, 6:34 AM
#2

Okej jag har testa de du precis skrev men tyvärr så får jag ingen blå skärm men inom ett par minuter så lär jag nog få det.

Kaj
10/23/12, 10:04 AM
#3

Fick du blå skärm direkt vid ominstallationen eller kom det efter att du därefter påbörjat installation av program eller kringutrustning såsom skrivare, tangentbord, mus …?

Om felet inte uppkom vid själva installationen av Win 7 så pröva och gör en systemåterställning.

Därefter får du lägga till pryl för pryl och starta om däremellan tills du får Blå skärmen. då vet du att det var det programmet eller den kringutrustningen som orsakade din BSD (Blue Screen ofDeath)

Såg även ditt tidigare inlägg med programmet till ditt ljudkort. Skulle inte förvåna mig om det är detta som ställt till ditt problem. Därför bör du efter ominstallationen inte lägga på det programmet först utan möjligen efter att du fått allt anat och funka utan BSD. Då kan du pröva detta program. Får du då BSD kan du göra en systemåterställning till precis innan du installerade programmet så behöver du inte installera om allt annat igen

Tronix86
10/23/12, 11:10 AM
#4

De är inte det programet jag skrev om förr jag har redan testa.

Kaj
10/23/12, 2:44 PM
#5

OK men en BSD kan komma i kombination med något annat. T ex ett dåligt skrivet program i kombination med t ex att man installerar en ny enhet av vilket slag som helst. Oftast får man en BSD eftersom två olika program eller drivrutiner försöker använda samma adresser vilket inte är tillåtet i Windows. Har man då bara ett av dessa program/kringutrustning installerade kan det fungera men då den andra konfilktenheten sätts in så kan BSD upkomma.

Ville bara klargöra att en BSD kan komma i ett senare skede men att den felande orsaken är något man installerat mycket tidigare.

Vilken felkod får du då BSDn uppkommer? dena brukar man kunna googla fram orsaken till felet på - om du inte hinner se detta så kolla händelseloggen.
Händelseloggen (skriv händelselogg vid startknappens sökfält) är också en källa du kan gå in och titta i. Får du en BSD bör du även ha fått en kritisk (röd) loggning balnd Program, System eller säkerhetsloggen eller tom Installationsloggen.

Det kan även vara så att någon av dina komponenter gått sönder och som då orsakar BSD.

Gurky
10/23/12, 4:39 PM
#6

Vad har du för BSOD rapport?

Annons:
Upp till toppen
Annons: