Annons:
Etikettövrigt
Läst 945 ggr
[MiniPim]
10/28/12, 6:51 PM

Hackar

Det är så att min dator har fått virus, så pappa ska fixa det. Så länge använder jag min systers dator, och den är rent ut sagt förjävlig.

När man skriver med den så slutar den skriva på ett ställe och börjar på ett annat stlle. Det är jättejobbigt! När man ska skriva klart något hoppar den till början av meningen. Rätt svårt att beskriva egentligen.

Sen så funkar inte musknapparna. (det är en laptop). Det händer ingenting när man klickar så man måste bara ''toucha''. Vilket är rätt jobbigt när man ska kopiera saker och scrolla.

Vet någon vad det beror på?

Annons:
Lill-Kisse
10/28/12, 7:50 PM
#1

Har du rengjort tangentbord och mus? Det kan ligga en massa skräp där eller rent av intorkad läsk o dyl.

Kaj
10/29/12, 9:37 AM
#2

Har du kollat så inte denna dator också är utsatt för någon form av virus?

[MiniPim]
10/29/12, 9:44 AM
#3

#1 nja.. Hur gör man det? Bara torkar av? #2 Ja, den har varit så ett tag mu. Hon har haft den i 2 år och den var OK i början men sen började det krångla. Jag har haft min i 4 år och det har inte hänt något. Bara det med viruset nu

Lill-Kisse
10/29/12, 11:27 AM
#4

#3 Du kan börja med att vända tangentbordet upp och ner, så ser du att det ramlar ut en massa damm och skräp. Ser du damm och ludd någonstans, peta ut det med en nål.
Sedan kan man blåsa ut en massa skräp med luft under högt tryck. Jag hittade en sprayflaska för det ändamålet i en datorbutik.

Har systern spillt någon dryck, krävs djupare ingrepp. Du kan väl fråga henne om hon fikat vid datorn ibland.

Upp till toppen
Annons: