Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 3206 ggr
MorganJack
2012-11-01 16:14

Spotify??!

Är spotify HELT OCH HÅLLET gratis?

Det är så att min mormor vill kunna lyssna på musik på sin dator, hon gillar inte youtube och det är så att hon kan typ inget alls om typ hur man googlar, ingenting alls om datorer… så jag sa att jag skulle ladda ner spotify på hennes dator åt henne. Men jag vill vara på den säkra sidan speciellt som min mormor har köpt en fin, ny, dyr, lyxig dator och hon är gammalså jag vill inte att det ska komma något virusliknande eler att hon ska behöva betala något. Var är det bästa stället att ladda ner spotify om det är gratis??

Annons:
Jonsson9
2012-11-01 16:18
#1

Ja det finns en gratisversion. Men musiken kommer varvas med lite reklam då och då. Och man kan inte lyssna på hur mycket musik som helst under en månad.

Testa www.spotify.com

Vänlig hälsning, Martin

MorganJack
2012-11-01 16:24
#2

Okej tack, är det helt riskfritt? Kommer det komma upp rutor där dom vill att min mormor ska köpa nåt premium och betala? För hon kan inget om datorer så hon kanske kommer typ köpa nåt utan att hon vet om det i så fall…

hus-musen
2012-11-01 16:26
#3

¨För att köpa något så måste hon knappa in sitt kortnummer, tror inte din mormor gör det om hon är lite oteknisk när det gäller datorer. Annars är det ju bara att förvarna. På min poppar det upp köp-rutor för premium när jag hade gratisversionen.

Men med gratisversionen är det reklam, och man kan bara lyssna på en låt 5 gånger har jag för mig innan man måste köpa den.

Qui dormit, non peccat

 


Jonsson9
2012-11-01 16:29
#4

#2 Virus behöver du inte oroa dig för iaf. Tror inte det kommer upp jättemånga rutor om det nu kommer upp några alls. Och som #3 skriver, man måste fylla i massa uppgifter för att köpa något. Så det är nog lugnt.

Vänlig hälsning, Martin

papa-bear
2012-11-01 17:57
#5

varje gång som ordet typ används i onödan måste ni betala 100 kronor i böter till mig.

[VSK]
2012-11-01 21:57
#6

typ typ typ typ typ Skrattande

Annons:
[Moa-]
2012-11-01 22:03
#7

Grooveshark har inga begränsningar vad jag känner till i mängden musik som du får lyssna på, det bästa är dock att du slipper reklamen.

Dessutom finns många band som ej ligger på Spotify!

Kaj
2012-11-02 10:58
#8

Finns spotifys gratis version kvar? Har ivf för mig att den numer har lite mer begränsningar än tidigare gratis version.

men du kan ju testa den.
Nej reklamen kommer inte att uppmana dig att svara på någon fråga vare sig ja eller nej eller besluta om du vill köpa något eller ej.
När du spelar musik så kommer det då och då EMELLAN låtarna komma upp en reklamröst som ger ett meddelande - typ som radio reklam.
Dessutom kommer det hela tiden att rulla reklmbudskap längst ner på skärmen men dessa behöver man aldrig klicka på. de bara rullar fram där och inget mer.

[Moa-]
2012-11-02 13:27
#9

Kaj; den är begränsad på många sätt, både i total mängd lyssning och i antalet lyssningar per låt.

bamse6311
2012-11-02 13:51
#10

Dessutom så är det reklam från lokala annonsörer.

Måste säga att mig stör det inte nämnvärt med just reklamen.

Det är ju dock en smaksak om man vill betala 99 spänn i månaden vilket ju inte är så mycket för att kunna lyssna obegränsat.

Hälsningar,

Bertil

bamse6311
2012-11-02 13:57
#11

Typ att det fins Typer som alltid skall Typ klaga på Typ andra männsikor.

Typ sådana Typer måste Typ ha Typiska problem Typ i interaktionen med Typ vanliga Typiska Typer som oss vanliga enkla männsiskor som Typ aldrig Typ rackar ner på Typ andra männsikor Typ.

Dessutom Typ så behåller jag Typ mina Typ egna hundralappar Typ för mig själv Typ.

[filippa99]
2012-11-07 14:41
#12

Jag sökte bara på "spotify free download" sen laddade jag ner det… Nu har jag haft spotify i lite mer än ett år och inte betalat någonting. Om man inte vill höra reklam mellan låtarna, då måste man betala. Annars är det helt gratis.

[ErikSvensson]
2012-11-10 03:06
#13

Finns aven en version for 49:- / manad pa Spotify. Den ar reklamfri, den enda skillnaden ar att man inte kan ha musiken i offlinelage. Har betalat sedan Spotify startades (99:-) i manaden, helt klart vart det.

Den som klagar pa att det ar for dyrt och samtidigt tankar ner musik illegalt har inte alla hastar hemma.

Annons:
beem
2012-11-10 10:41
#14

# 13  Vad innebär offlineläge ?

Är det att föredra framför online och varför i så fall ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
2012-11-10 10:42
#15

utloggat läge

[ErikSvensson]
2012-11-10 12:54
#16

#14

Du kan kora det utan att ha tillgang till internet. T.ex. pa din telefon om du inte har wifi eller 3g-internet. Valdigt praktiskt om man t.ex. reser nagonstans och vill lyssna pa musik men inte vara ansluten till internet.

Knutte-love
2012-11-10 23:17
#17

Jag har gratis veritionen. Och eftersom jag har lyssnat hemma och en kompis på sin dator så är min tid ute. Men jag tror man ska kunna lyssna 48 timmar. (i månaden) =)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

beem
2012-11-11 17:09
#18

# 15, 16 Åh det är så. Tack för hjälpen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

valley
2012-11-11 22:20
#19

#17 Aha, det att  man lyssna i 48 timmar i mån som är begränsningen. Jag har Spotify och har aldrig betalt något. Just nu lyssnar jag på Miss Lee. Det är lite reklam emellanåt (som radioreklam) som inte stör mycket alls jämfört med TV-reklam.

[Moa-]
2012-11-12 08:22
#20

valley; allt är subjektivt, jag skulle aldrig tåla att ha Spotify med reklam, dock är den stora fördelen med att betala att du får all musik rakt ned i mobilen. Att ha fest eller liknande och bryta konstant för reklam är inte heller någon höjdare… Jag vill inte heller ha reklam när jag surfar, finner det störande att jag skall behöva hålla på att scrolla och bläddra förbi, så den tas också bort.

Jag tror att det är lite av en vanesak också, är du van vid "brus" så sorterar du automatiskt bort det, när det helt plötsligt återkommer så är det mer störande än det var tidigare.

Annons:
Upp till toppen
Annons: