Annons:
Etikettinternet
Läst 3877 ggr
danitza
11/2/12, 8:08 AM

Min data pil hackar!

Hej! Jag har ett problem med min bärbara data/laptop, efter typ 1-2 timmar så stannar pilen helt och hålet och rör sig inte, klockan på datorn stannar också! Alltså man kan säga att allt stannar. Ibland så kan det gå 1 timme och sen så stannar den och ibland kan de gå 2 timmar, det är olika (menar hur mycket jag är inloggad på datorn). Och det är så irriterande för jag måste stänga av datorn! Det är inte så att den hackar en liten stund och att man sen kan fortsätta utan man måste stänga av datorn! Och det är väldigt jobbigt eftersom jag brukar skriva mina uppsatser i min datorn och sen när den hackar så får jag börja om igen! Skrikandes

Skulle vara JÄTTE tacksam om ni kunde hjälpa mig! Finns det någon lösning för detta eller har det här hänt någon annan och inte bara mig?

Annons:
[Geekinblack]
11/2/12, 8:13 AM
#1

Den blir inte för varm då? Syrrans bärbara brukade lagga ur när den blev för varm efter någon timme så ofta när jag lånade den så la jag en bok eller två på sidorna under för att inte ha den direkt mot en yta. Bara en tanke :P

danitza
11/2/12, 8:19 AM
#2

#1 Nej, min dator blir inte så jätte varm. Bara om man kanske är inne i ungefär 5 timmar men det brukar jag aldrig vara. Däremot var min systers datorn jätte varm så hon köpte en kylare som man han ha under den och nu är den bra igen, fast hennes dator har aldrig hackat som min gör.. Men tack för att du kommentera!

Vad kan det vara för fel?

[Geekinblack]
11/2/12, 8:20 AM
#3

Inget fel på batteriet heller? Du kanske skulle ha lämnat in den och kollat? Eller formatera om? :)

danitza
11/2/12, 8:23 AM
#4

#3 Det är inget fel på batteriet och jag har virus skydd också. Allt är bra med min datorn, har checkat allt men undrar varför min pil brukar hacka! Eller aa.. Inte bara min pil utan hela datorn! :(

danitza
11/2/12, 9:24 AM
#5

Jag förstår verkligen inte varför den brukar hacka sig efter nån timme eller så, min dator hackade för ungefär 5 minuter sedan nu.. Jätte jobbigt att behöva stänga av den och sen sätta på den igen! Förstår liksom inte problemet då allt i datorn fungerar bra! Vad kan det vara?..

Halvdansken
11/2/12, 9:54 AM
#6

Har du jättemånga program öppna samtidigt? Streamar musik osv?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
danitza
11/2/12, 10:50 AM
#7

#6 Menar du om jag har många flikar/sidor öppna?

Brukar ha 4-6 sidor öppna.. Just nu har jag 4 sidor öppna, youtube, google, facebook, iFokus och brukar även ha på skype.

P.S Precis när jag skulle svara på din fråga så hackade min dator så jag fick skriva om allt igen.. Det är så jobbigt! Det vore okej om den bara hackade och att datorn blev "normal" igen men nej, man måste ju stänga av datorn och sen sätta på den igen! Skrikandes

danitza
11/2/12, 11:04 AM
#8

Varför blir inte datorn "normal" igen efter en stund som det brukar vara med andra datorer, att den hackar i några sekunder och att man sen kan skriva igen men med min dator så måste man stänga av den!

[Geekinblack]
11/2/12, 11:30 AM
#9

Men lämna in den för det låter ju jättekonstigt. Kan ju vara en massa saker inuti som är fel :/

danitza
11/2/12, 11:33 AM
#10

#9 Får väll ta och gör det antar jag..

Halvdansken
11/2/12, 3:19 PM
#11

Vad händer om du enbart har det programmet/fliken öppen som du jobbar med? Jag tycker det verkar som om du överbelastar maskinen.  Vad gör du med Youtube? Steramar musik? FB ligger ofta och känner av om det kommer uppdateringar. Vad Skype gör vet jag inte.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Zepp
11/2/12, 6:18 PM
#12

Den blir varm, och då sänks prestandan för att inte överhettas!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

danitza
11/3/12, 9:36 AM
#13

#11 Alltså det spelar egentligen ingen roll hur många flikar jag har öppna (bara det inte är för många), en gång skulle jag logga in på datorn för att endast skriva en uppsats i WordPad men då hacakde datorn också och det är så himla jobbigt för att då måste jag skriva om ALLT igen..

Jag brukar chatta på facebook, lyssna på musik/ titta på videoklipps och så brukar jag kolla min hotmail och söka på saker i google.

Annons:
danitza
11/3/12, 9:38 AM
#14

#12 Den blir varm speciellt om man har datorn på sängen eller på knäna men annars inte, beror också på hur mycket man är inloggad och vad man gör.

Halvdansken
11/3/12, 12:08 PM
#15

#13, du får ju spara dina alster lite emellanåt. Oavsett om maskinen hackar eller inte.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

danitza
11/3/12, 5:32 PM
#16

#15 Aa, det är det jag gör. Men det är väldigt jobbigt att göra så hela tiden och ibland glömmer man bort.. Vad tråkigt att ingen vet en lösning för detta.

Zepp
11/3/12, 5:45 PM
#17

Jodå.. gör inget på datorn så slutar den hacka!

Dvs då den hackar är den fullt upptagen med annat, dvs skaffa mer minne, rensa kylflänsen, bättre processor eller en ny modern värstingdator.

Eller så kör du snälvarianten, ladda inte in mer i minnet än vad du exakt behöver för tillfället!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

danitza
11/3/12, 6:12 PM
#18

#17 Har gjort så förut och väntat i ca 15 minuter men inget händer och sen så orkar inte jag vänta mer.. Får testa igen någon gång och se om den slutar att hacka.

Jag har absolut inte laddat ner något onödigt, det enda jag har laddar ner är Adobe Flash Player, Adobe Reader, Adobe Shockwave, säkerhetsprogram, jag har också "laddat ner" en skiva som är till min skrivare och den skivan laddade ner 9 program till min skrivare. Facebook Video, F-secure , Google Chrome, Java 7, Skype, Telia, mitt mobilia bredband.

Zepp
11/3/12, 6:16 PM
#19

Mnjaeä.. vad du laddar i minnet.. dvs vilka program du kör och vilka som körs helt automatiskt.

Kolla i aktivitetshanteraren och i startup.. vilka appar som går när du surfar osv!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

danitza
11/4/12, 4:22 PM
#20

#19 I aktivitetshanteraren står det Google Chrome, Skype och Tele2 Connect.

Annons:
Zepp
11/4/12, 4:24 PM
#21

Mnjae, under processer, dvs vilka tjänster du laddar in och hur mycket minne de tar och hur stor del av tiden är upptagen till fullo!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

danitza
11/4/12, 4:50 PM
#22

#22 Vet fortfarande ingen lösning till detta men tack ändå!

Zepp
11/4/12, 5:04 PM
#23

Ja altså kolla vilka processer det är som tar mycket minne och processorkapacitet, så enkelt är det!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

danitza
11/4/12, 5:19 PM
#24

#23 Ska ta och göra det!

Upp till toppen
Annons: