Jag betalar till comhem 199 spänn i månaden och då har jag både fast hemtelefon plus 10 MB lina.
Det är bara att ringa till dem så fixar de alltid en bra deal, dom vill ju inte att jag går över till tele2 vilket jag även kan göra eftersom jag har en sådan där liten dosa (läs adsl) i väggen från dem.
Hemma hos mig och i vår bostadsrättsförening kan man alltså välja mellan dessa två alternativ och spela ut dem mot varandra.
Nu har jag ju ingen platta men om jag nu skulle haft en sådan så hade jag naturligtvis kört den genom min HTC-lur med abonnemang (fast INTE bundet) hos telenor om jag befann mig utomhus.
Det allra sämsta man kan göra är att binda sina abonnemang, då har man ju för tusan inget att förhandla om när man ringer operatören.
Som jag berättat här i tråden tidigare så ringer jag comhem och spelar ut dem mot tele2 när jag vill förbättra mina villkor.
Att göra så är inte svårare än när jag skall ringa banken/bankerna och spela ut dem mot varandra om räntan på lånet på min bostadsrätt.
Operatörerna som förser dig med internet fungerar på samma sätt, det gäller bara att ha lite is i magen.
Har för mig att det var någon här ovan i tråden som pratade om 125 kr/mån för fast t telefon.
Låt mig då konstatera direkt att han har ingen som helst is i magen och då får man jävlar skylla sig själv.
Hälsningar,
Bertil