Annons:
Etikettövrigt
Läst 2199 ggr
Sparklingponi
11/7/12, 12:33 PM

Loggas ut från Facebook

Hej!

Har en liten fråga om facebook bara.

När man loggar in kan man fylla i den lilla rutan som heter "Håll mig inloggad". Vilket gör att man är inloggad såfort man går till www.facebook.com även om man har stängt webbläsaren eller stängt av datorn mellan besöken.
Det tyckte jag var jättesmidigt, men nu funkar inte det längre, varför då??

Annons:
beem
11/7/12, 2:04 PM
#1

Ibland kan det hjälpa att resna  webhistoriken. Då får du logga  in igen men sen brukar det fungera.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
11/7/12, 2:04 PM
#2

Ibland kan det hjälpa att resna  webhistoriken. Då får du logga  in igen men sen brukar det fungera.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Kaj
11/7/12, 4:32 PM
#3

Du anger inte vilken webbläsare du har men om du rensar dina cache filer så försvinner även den kaka som sparar ditt användarnamn och lösenord för facebook på din dator.

Om du har Internet Explorer 7 eller senare så har du en parameter vid Ta bort Webbhistorik som heter "Spara information från favoritwebbplatser" om denna är ikryssad och om du lagt in facebook som en favorit i Internet Explorer så kommer inte facebook informationen att tas bort. Du kan alltså besöka facebook igen och bli autoinloggad även om du stängt av din dator mellan gångerna.

Du har även en parameter i internet explorer under verktyg, internetalternativ, Fliken avancerat som heter "Töm mappen internet temporary files när internet explorer stängs" om denna är ikryssad så töms alla dina internet cache filer (utom de som ligger som favoriter om du gjort som jag skrev ovan).

Slutligen ifall du använder dig av Inprivate Surfing i Internet Explorer (eller liknande funktioner för Chrome, FireFox etc) så kommer du alltid behöva ange ditt användarnamn och lösenord igen. Det är hela meningen med denna metod att man skall kunna surfa säkert utan att lämna några spår efter sig då man stänger ner webbläsaren - alltså inte heller ditt lösenord och användarid till facebook.

Upp till toppen
Annons: