Annons:
Etikettprogramvara
Läst 2113 ggr
Knutte-love
11/10/12, 3:44 PM

ThinkPad edge?

ThinkPad edge, vad är det för dator? =P Jag fick en sådan i födelsedags present av min pappa. Men frågan är ju vad är det för särskilt med denna dator? Är det någon som vet? =)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Annons:
KlyX
11/10/12, 9:09 PM
#1

Det är en laptop

Vad är det för modell? Och kan du definiera "särskillt"?

Vill du t.ex veta hur bra hårdvaran är?

Knutte-love
11/10/12, 9:43 PM
#2

Ja, Jag vet att det är en laptop. Men dator och Laptop är samma sak enlikgt mej. för det är en dator enligt mej. En bärbar om jag ska skriva det då. =P

Ja en edge? =P

Allt jag kan få reda på vill jag veta. Jag hittade inte någon instruktionsbok i datorn. och fick ingen med. så allt du kan får du skriva.;)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

beem
11/10/12, 10:40 PM
#3

Du hittar ganska mycket info om du söker på ThinkPad edge. Kolla hos Lenova. Där hittar du info om den modellen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Knutte-love
11/10/12, 11:15 PM
#4

Jag hittar bara på engelska. och min engelska är inge bra. ;) Vet ju inte ens vad jag har för modell. =/

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

ru4real
11/11/12, 11:19 AM
#5

Modellbeteckningen står säkerligen på en lapp på undersidan på datorn, ev står modellnamnet också på den.

Och det är skillnad på laptop och stationär. Bägge är datorer, så långt är det rätt. Men att jämställa alla datorer med laptops är fel. Så synd när folk inte ens bemödar sig med att försöka lära sig vad saker heter.

Och ngt borde du ha fått med, eller fick du den i en plastpåse?

Knutte-love
11/11/12, 4:23 PM
#6

Hittar inget. Står bara massa nummer under den. =P

….

Ja en lapp som det är snabbguide på tangenterna. Alltså gäller det även andra datorer också. Som ett Te.x Man ska kunna trycka på "FN" knappen och mellanslag för att slå på tangentbordets ljus. Men det kan inte jag. För det ska vara ett märke på mellanslags tangenten. Men det är det inte på denna. Och kartongen är kvar hos pappa. så den har dom nog slängt redan. ;)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Annons:
beem
11/11/12, 4:32 PM
#7

# 6 En massa nummer kan vara beteckningen du söker. Testa att söka på det hos tillverkaren.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Knutte-love
11/11/12, 4:35 PM
#8

Tack. Är det thinkpad som är tillverkaren eller?=P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

beem
11/11/12, 4:36 PM
#9

Kolla vad jag skrev # 3.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Knutte-love
11/11/12, 4:49 PM
#10

Men jag hittar den inte hos Lenovo?:/

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Knutte-love
11/11/12, 5:07 PM
#11

Nu har jag suttit vid Lenovos hemnsida och letat och letat. men hittar den inte. Jag har även ringt pappa. MEn han vet inte heller. =(

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Knutte-love
11/11/12, 5:16 PM
#13

Sitter med ett papper jag fick med. Och det står ThinkPad Edge 11", Edge13", Edge14" och Edge 15" Så jag lär väl ha någon av dem? =P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Annons:
beem
11/11/12, 7:40 PM
#14

# 13 Det är nog skärmens storlek i inch  dvs storleken diagonalt.

Om du tittar i länken jag la in så heter de tex ThinkPad Edge E 135, E 330, E 335 osv. Du borde hitta en beteckning som liknar dessa antingen på datorns ovansida eller  under. Det brukar sitta  en lapp klistrad ovanpå eller under.

Om du får fram vilken modell du har brukar man kunna  ladda ner manual från hemsidan. Ett annat alternativ är att ringa till afärren som sålde den.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Knutte-love
11/12/12, 5:47 PM
#15

Okej. Jo jag såg det. Men hittade ingen som såg ut att vara lika min. Jo, det är just därför jag vill veta modellen på den. Annars hade jag inte skrivit här. =P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

ru4real
11/12/12, 5:59 PM
#16

Kolla siffrorna på undersidan, skriv upp dem här så får du säkerligen hjälp. Leta efter ngt där det står Model, Modelnr, serial S/N eller liknande.

Knutte-love
11/12/12, 6:24 PM
#17

Okej. Dem kommer nu.=)

TYPE:0319 - 3UG

S/N LR - 8NLPN

Product ID 03193UG

Finns även Compliance ID TP00010A.

Detta är dem enda numrena som finns under datorn. På lapparna som sitter där.=P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

beem
11/12/12, 7:02 PM
#18

Jag googlade på datornamnet + det första numret och får flera träffar. Bla detta:

http://www.datametropolen.com/products_showitem.asp?productid=710&category=&categoryname=&parent=&parentname=

Vad är det egentligen du vill veta. Du skrev så här;Men frågan är ju vad är det för särskilt med denna dator?

Är det något särskilt med just den datorn du menar ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Knutte-love
11/12/12, 9:47 PM
#19

Ja allt som jag behöver veta vad en ThinkPad är för Laptop. Vad det är för skillnad på ThinkPad och t.ex en HP. Vad gör denna dator så speciell.

Sen vill jag nog veta det mesta. T.EX vad det är för dator. Vet ingenting om denna dator. jag har aldrig hört talas om den.

Det är ingen ide att ni länkar till en engelsk hemsida. För jag kan inte mkt engelska. =(

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Upp till toppen
Annons: