Annons:
Etikettwindows
Läst 3058 ggr
beem
11/22/12, 9:04 PM

Öppna fil - säkerhetsvarning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag ska öppna tex jpeg-filer så har jag börjat  få upp säkerhetsvarning. Det har aldrig hänt förut. Kan det vara en ny säkerhet som lagts in vid en uppdatering.

Jag tycker att det började i samband med att jag installerade Paint Shop Pro i datorn men varför förstår jag inte.

Jag har lagt in så att jpeg alltid ska öppnas i Photoshop Elements 5.

De filer jag har laddat ner vill jag inte ha varning på då jag ska öppna dem i PSE 5.

Jag har Windows XP.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
DesK
11/22/12, 9:06 PM
#1

Hög tid att byta OS!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

beem
11/22/12, 9:26 PM
#2

# i know - i knowSkrattande. Jag väntar bara att datorn  ska gå sönder. Löns inte köpa nytt OS i min gamla dator.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
11/22/12, 9:40 PM
#3

Det är bara en varning, sanolikt ökad säkerhet via någon uppdatering.

Den säger helt enkelt att filer som kommer från Internet kan innehålla skadlig kod.

Du kan stänga av den funktionen om du vill.. men gör inte det utan klicka bara på öppna.

Och nya OS har ännumera säkerhet o varningsmedelanden.

Vad säkerhetscentret har gjort och medelar dig är att filen inte har någon känd säker avsändare.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
11/22/12, 9:52 PM
#4

# 3 OK då får det vara så även om det är irriterande att klicka öppna.

Jag har Vista i en annan dator och irriterar mig på alla meddelanden som poppar upp - vill du göra det och det - är du säker - startade du  programmet  osv.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
11/22/12, 10:03 PM
#5

Prexis.. man kan bli galen!!

W7 är något bättre faktist för där kan man ställa nivån själv.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kaj
11/23/12, 9:31 AM
#6

Bocka ur "Varna alltid innan den här filen öppnas" så skall du inte få meddelandet igen för denna filtyp.

Annons:
beem
11/23/12, 9:57 AM
#7

# 6 Aha jag trodde det bara gällde för just den bilden. Då ska jag göra så.

Tack för tipset.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
12/2/12, 6:08 PM
#8

# 6 - 7

När jag bockar ur på en bild så ligger  det sen inte kvar för filer av denna typ. För varje ny bild jag laddar ner  och senare vill öppna måste jag bocka ur meddelandet varje gång.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: