Annons:
Etikettprogramvara
Läst 728 ggr
pernillaa
11/24/12, 6:40 PM

Problem med Bamboo ritbräda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag går en distanskurs där jag är väldigt beroende av min ritbräda så skulle behöva få ordning på det här så snart som möjligt. Det gör det verkligen onödigt tjorvigt för mig i pluggandet och tar betydligt mycket mer tid än det egentligen skulle behöva göra.

Jag har en Wacom Bamboo Fun, Pen & Touch och operativsystem Windows 7.

Problemet är att när jag t.ex. målar i Illustrator med pennan och ska göra små och långsamma rörelser, typ korta streck eller punkter, så liksom hänger sig penseln/pekaren kvar på samma punkt en stund precis när jag sätter ner pennan. Den tänker en stund(alltså det snurrar en ring runt penseln/pekaren) och så kommer det upp en ruta där jag t.ex. kan välja "zooma in" m.m. Precis som om jag skulle ha högerklickat. Jag måste alltså skynda mig att dra det här strecket när jag sätter ner penseln och så tar det en liten stund innan jag ser vad jag har gjort eftersom penseln dröjer sig kvar och tar ett tag innan jag ser att den rör sig. Det är alltså ingen fördröjning bara utan som om den misstolkar avsikterna och tror att jag klickar.

Jag skulle tro att jag måste ändra inställningarna men det lustiga är att jag inte kommer in på inställningarna.
när jag klickar på Alla program>>Bamboo>>Bamboo properties kommer det bara upp en ruta som på bilden jag bifogat.

Jag har letat och letat och letat på google, i olika forum och på wacoms hemsida men inte hittat någon vettig info.
Jag har installerat alla uppdateringar som behövdes till datorn, uppdaterat drivrutinerna till ritbrädan, avinstallerat diverse onödiga program som jag tänkte kanske kunde sabba på något sätt och installerat om drivrutinerna till ritbrädan flera gånger osv men hittar ingen lösning. Är då ingen expert på datorer överlag och finner windows 7 ganska ologiskt. Jag har ingen aning vad problemet är.

Jag har provat att installera drivrutinerna till ritbrädan och testat på min sambos mac och nog tusan kom jag åt inställningarna där jo.

Har diverse andra problem också på datorn som att jag inte tar mig in på de senast skapade användarkontona p.g.a nå user profile service fel. Vet inte om det kan ha något med saken att göra. Något är galet iaf.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Upp till toppen
Annons: