Annons:
Etikettövrigt
Läst 1932 ggr
[tussen01]
2012-12-05 19:32

Hur vet man om Pixelshader stöder grafikkortet?

Som rubriken säger, så undrar jag; Hur vet man om Pixelshader stöder grafikkortet, för jag ska köpa en dator efter jul..

  • 1000 GB på en hårddisk har den.
  • 8 GB RAM vilket är supersnabbt enligt mig.
  • W8 vilket blir spännande för en W7-användare! :D
  • HDMI tror jag..

Här; http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/PBNXC12ED001/packard-bell-easynote-tv-15-6-barbar-dator

Om den inte passar mina spelkrav, så kan ni väl svara och föreslå en bra spellaptop. Om datorn inte har Pixelshader, kommer jag ändå kunna spela?

Spelkrav

  • RAM; 1 GB RAM
  • Hårddisk; 6.1 GB ledigt hårddiskutrymme med minst 1 GB extra utrymme för eget innehåll och sparade spel.
  • CPU; (XP) 2.0 GHz P4-processor eller likvärdig. (Vista) 2.4 GHz P4-processor eller likvärdig.
  • Grafik; 128 MB grafikkort med stöd för Pixelshader 2.0

Det är kraven för Sims 3. Jag ska också ha Sims 2 på datorn!!

Snälla svara!

__________________________________________________________________

MVH //Tova

Annons:
ru4real
2012-12-05 23:48
#1

Kolla specarna för grafikkortet på laptopen? Det är väl det enda sättet. Tror inte att Sims kräver supermycket av en dator… ?

[tussen01]
2012-12-06 11:04
#2

#1 Du har rätt, sims kräver inte så mycket, men jag ska ha bla; CCleaner, Chrome, och massa andra program.. hur kollar man specarna på grafikkortet?

ru4real
2012-12-07 13:39
#3

Alla webbprogram kommer att funka. Pixelshader är bara ett sätt att rita upp grafik (för snabbare mer krävande spel) på skärmen.

Specarna på grafikkortet bör stå ngnstans i beskrivningen. Men jag googlade och det verkar funka (svårt att tänka mig en dator idag som inte stödjer det). Men laptops är sällan tänkta att spela avancerade spel på, men Sims funkar säkerligen.

http://compare-processors.com/rank/notebookgraphics.php?AMD+Radeon+HD+7670M=on&cp=Compare

[tussen01]
2012-12-07 16:51
#4

#3 Tackar så mycket!

Men det är bra minne för att vara en laptop! Jag såg spellaptopar men dom kostar ca 25000 kr.. Det är en bra dator jag har hittat för ett rimligt pris! Det jag ska köpa med den är en kylplatta..

För ibland kan Sims 3 överhetta datorn..

Den datorn som jag valde har ju mer RAM och GB än den jag har nu.. Den jag spelar på och har internet har:

  • 687 GB på 2 hårddiskar men vi använder inte den andra än..
  • 6 GB RAM vilket Sims 3 går lite segt på..

Vi har Nvidia-grafikkort på datorn så den stöder Pixel Shader tror jag.. Nu längtar jag till mellandagsrean! ^^

Nästan alla butikerna sänker ju priserna på bla; Laptops, tangentbord etc.

Upp till toppen
Annons: