Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1005 ggr
Ketang
2012-12-13 13:32

Vad ska jag köpa?

Just nu sitter jag och försöker redigera massor med bröllopsbilder på min Samsung laptop. Vad det är jag har exakt vet jag inte. Men grafikkortet har strulat tidigare och har nu börjat igen inte helt lägligt denna gång!

Jag som inte kan något om datorer har inte en aning om vad jag ska köpa. Vad jag däremot vet är att jag måste ha en ny dator och det är snart! Så jag funderar på mellandagsrean.

Jag behöver en dator som klarar av bildbehandling. En stationär dator som jag kan stoppa in lite extra hårddiskar i så jag kan spara mina bilder på olika ställen. Min man spelar lite på datorn och när jag inte jobbar med mina bilder tittar jag på filmer, play kanaler och surfar.

Har ni några bra tips att ge mig. Vad behöver jag och vad ska jag framför allt inte låta säljare lura på mig som jag inte behöver?

Min budget ligger på max 6000:-

Annons:
KlyX
2012-12-13 21:34
#1

2 års garanti är bra att ha, har den inte det så köp en som har.

Installationsmedia till all mjukvara och drivrutiner (brukar ingå)

4 kärnig processor (t.ex i5 eller bättre, i3 är sämre)

minst 4 GB RAM (gärna med plats för uppgradering)

Asus och acer har mest prisvärda datorer just nu tycker jag.

T.ex en sån här:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=762003

eller:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760744#extra

Asus tycker jag vinner pga garantin.

Ketang
2012-12-14 09:47
#2

Tack! Ska titta på dom!

Tronix86
2012-12-14 10:51
#3

Jag tycker så här att om man ska skaffa sig en ny dator så tycker ja att om man känner någon som kan bygga datorer att dem gör det åt dig. Då kommer du billigare undan när det gäller att skaffa dig en ny dator, För när man köper en ny dator så har dem plocka ihop delar till dig. Det kan till och med vara så jävligt att dem säljer en dator till dig som inte alls är fr det du ska göra och när de väl kommer till att du vill byta delar så kan de hända att dem kanske inte kommer att kunna bytas ut för en du kör 2-3 nya delar för att få allt att funka som de ska igen.

Ketang
2012-12-14 11:54
#4

Jag har en kille som kan bygga ihop en till mig. Men jag vill kolla runt lite själv också så jag har lite bättre koll själv på vad jag faktiskt behöver ;-)

Roamer
2012-12-14 19:56
#5

Rekommenderar att du köper nått på komplett eller liknande som är ihop plockat i någon form av kit. Då vet du att det funkar ihop och de finns många bra paket hos dem som är dugliga.

Upp till toppen
Annons: