Annons:
Etikettövrigt
Läst 4437 ggr
Hiro
2012-12-15 23:40

Kan jag avinstallera?

Jag har flertalet program på min dator som jag undrar om jag kan ta bort… de som liksom inte fyller någon funktion? :o
Om någon kunde berätta vad de gör skulle jag bli glad :)

**Programmen är;
**1ClickDownloader
Babylon toolbar on IE
BabylonObjecktInstaller
Bing Bar
Catzum Toolbar
Crowdstar Gamebar

Annons:
Ladydragon
2012-12-16 02:01
#1

ett snabbare tips är som alltid googla på namnen….

men vad jag kan se lite snabbt så ta bort dom det verkar bara vara olika toolbars till webläsaren och såna är mest vara i vägen och irriterande

ett tips sen oxå när du installerar något klicka inte igenom alla rutor i megafart ta dig tid och läs så slipper du toolbarsen som du har nu

beem
2012-12-16 11:10
#2

Babylon är väl ett översättningsprograms precis som Google translate. Bing är ett sökprogram precis som Google sök.

Du kan alltså ta bort Babylon toolbar on IE
BabylonObjecktInstaller
Bing Bar

När man installerar porgram så följer det ibland med andra om man inte är uppmärksam. Ofta finns det en bock som man måste klicka ur för att inte få med annat program. Ibland är det väldigt lätt att missa.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Hiro
2012-12-16 11:36
#3

#1 Har redan googlat "bort" några men ville kolla här också om någon kunde svara :p Okej

#2 Okej tack så mycket :)

Jag tar bort Bing, BabylonObjecktInstaller och Babylon Toolbar… Kan jag få mer info om de andra? Vad är det där 1ClickDownloader? :o

KlyX
2012-12-16 21:07
#4

Du kan ta bort allt det där utan risk.

Zepp
2012-12-16 23:36
#5

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Hiro
2012-12-18 21:08
#6

Okej tack men vad har det för funktion? När jag skulle ta bort en av dem så skulle Google Crome inte funka/avindtalleras

Annons:
Zepp
2012-12-18 21:11
#7

Verkar vara en app för bättre nedladdning!

Typ börjar du ladda ner och stänger av för att gå och lägga dig så fortsätter det nästa gån du startar datorn.. typ!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
2012-12-19 03:48
#8

Zepp om jag klickar på din länk i #5 så blockerar mitt antivirus (ESET NOD32) den sidan, finns med på listan över webbsidor med potientiellt skadligt innehåll så jag kan inte se vad det är.

Jag hittade ett forum som tar upp det om 1clickdownloader (om det nu är samma som i din länk vet jag inte) som skriver att det visserligen ska fungera ungefär som du skriver i #7 om jag fattar det rätt, men att det också kan vara skadligt. Nu ska jag säga att jag inte fattar allt som står då det står på engelska och datatermer på engelska är nåt jag emellanåt går bet på.

Men om jag fattar det rätt så kan det göra olika saker beroende på vilket program man fått det med.

Finns beskrivet hur man ska bli av med det. Finns olika sätt.

Hiro om chrome skulle sluta funka eller avinstalleras så borde du bara kunna installera den på nytt.

.

Hiro
2012-12-19 19:59
#9

Men jag tror det där liksom följde med då jag installerade men jag är inte säker

Zepp
2012-12-19 20:10
#10

Som det står på länken.. om jag nu fatta rätt.. så är inte själva programet något problem, utan att det distribueras av andra som kan lägga till skadlig kod för att komma åt din dator.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
2012-12-19 21:21
#11

Hiro jag har också chrome och jag har inget av de program du skriver om i TS. Visst jag har haft bing som söktjänst men det var inga problem att plocka bort den. Så jag kan inte se att nåt av de programmen behövs för att chrome ska funka.

Så för mig låter det fel att nåt program säger att chrome slutar fungera/avinstalleras om du tar bort det. Så för mig dyker frågan upp om du ev fått in skit i din dator som "säger" så för att du inte ska ta bort det. Så ev även skanna igenom med nåt bra antivirusprogram efter du plockat bort.

Om chrome skulle sluta funka så avinstallera hela och sen installera den på nytt. Likaså om den mot förmodan skulle avinstallera så ska det inte vara nå problem att installera igen.

.

Hiro
2012-12-20 19:16
#12

Okej tack så mycket :)

Upp till toppen
Annons: