Annons:
Etikettwindows
Läst 4831 ggr
Pialinn
12/26/12, 1:55 PM

Bilder istället för ikoner

När jag hade Vista visades bilderna i "mina bilder".

Med Windows 7 visas ikoner. Sen måste jag öppna en bild (oftast den första) och "redigera" den. DÅ först kommer bilderna fram, och jag kan leta efter den bild jag ville se.

Finns det nån inställning man kan göra för att slippa ikonerna och komma direkt till bilderna?

Fick tippset att ändra i en ruta uppe i högra hörnet hur bilderna skulle visas, men det blir fortfarande bara ikoner.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
papa-bear
12/26/12, 3:47 PM
#1

uppe i högra hörnet har du tre ikoner, från höger: få hjälp, visa förhandsgranskningsfönstret och ändra visning. det är ändra visning som styr det du vill se i utforskaren, för det är väl där du menar att du vill ändra visningen?

vilket fall som helst, där har du en "spak" som du kan ställa in med, prova det.

Pialinn
12/26/12, 4:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har varit där, men det blir bara större/mindre ikoner. INGA bilder. Grön pil.

Och vill jag titta på 2 eller fler bilder samtidigt bredvid varandra, måste jag öppna dom med ett annat program. Det var det programmet som fanns i Vista.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Zepp
12/26/12, 6:30 PM
#3

Kommer inte riktigt ihåg hur man gjorde men man definierade mappen som en som innehöll bilder!

Då ser även mappikonen annorlunda ut.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Spectabile
12/26/12, 9:03 PM
#4

I vilket program måste du öppna den första bilden i och redigera för att se de övriga?

Pialinn
12/26/12, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4

l Windows Live Photo Gallery kan jag redigera bilderna. (om jag förstår frågan.

För att komma till bilderna går jag genom 3 steg som på bilden. Jag vill slippa de första 2.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Zepp
12/26/12, 11:19 PM
#6

Ta egenskaper på mappen, gå till alternativt och optimera den för bilder.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Pialinn
12/26/12, 11:34 PM
#7

#6

Det där var obegripligt för mej.

Om jag trycker på mappen o sen på egenskaper får jag upp flikarmed: Allmänt, Delning, Säkerhet och tidigare versioner. Inget Alternativt.

Jag har tyckt på en "knapp" uppe till vänster, det står Öppna o en pil. Kunde ändra till andra blå ikoner, men inte till bilder

Allt jag kan om datorer har jag listat ut själv. Bor på landsbygd i Portugal, ingen att fråga.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Zepp
12/26/12, 11:57 PM
#8

Uups.. Anpassa! Skäms

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Spectabile
12/26/12, 11:57 PM
#9

Du förstod min fråga. Jag anar att det du visar upp här är dina raw-filer från kameran och dom kan inte windows fotovisare visa som bilder. Raw-filer är ungefär som negativen var på den analoga tiden och de måste "framkallas" först i något program. Har du en canon-kamera så funkar DPP bra, det finns på CD:n som var med kameran. Men om du har en annan kamera och inte har tillgång till något annat så kan du ladda ner Raw Therapee. Det är gratis och lär vara riktigt bra. Du kan ju förstås kolla hur du har ställt in kameran, den kanske bara står på raw nu fastän du vill ha jpeg, eller både raw och jpeg.

annia1
12/27/12, 12:42 AM
#10

Pialinn jag har inte win7 själv så jag vet inte, men jag sökte på nätet och hittade på några andra forum vad som verkar vara samma fråga. Jag klistrar in deras svar. Sen får du kika på din dator om du kan hitta det.

Det är alla tre gamla trådar, men gäller win7 och frågeställningen är ungefär densamma att dom vill se miniatyr istället för ikon. Dom har dock inte hela din frågeställning med.

….

Du har varit på visuella effekter
Öppna kontrollpanelen, öppna Prestandainformation och verktyg
klicka på justera visuella effekter, bocka i "visa miniatyrer istället för ikoner"

Under KP/system/Avancerat/Prestanda finns ju som tidigare "Justera för bästa prestanda" som var min favorit. Där har man nu lagt till valet "visa miniatyrer istället för ikoner" . Så istället får såna som jag nu använda fliken "Egna" genom att avmarkera allt utom tex minatyrer och det man vill ha. Det andra är ju mest animationer som tar kraft av datorn. Utseendemässigt blir det inte lika glassigt kanske.

Prova att köra Diskrensning och se till att "miniatyrer" är ibockat. Kan vara så att systemet behöver en ny fräsch cache.

.

Pialinn
12/27/12, 3:51 PM
#11

DET FUNKADE!!!!!!!!!

Första tipset i senaste inlägget fungerade,

Men jag fick leta lite för orden stämde inte.

Det är svårt att lära sej hur en dator fungerar om man inte har nån att fråga, så jag tackkar alla som svarat!

Vet inte heller var jag ska söka sverenen på mina frågor.

Fått en ny plats att lära mej hur den fungerar.

TACK!!!!!!

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

annia1
12/28/12, 12:10 AM
#12

Vad bra att det funkade. Glad Ja det där med ord och hitta i nya datorer är alltid ett litet pussel i början.

.

Pialinn
12/28/12, 5:50 PM
#13

Ja Anina, allra helst om man inte kan nåt alls.

Det är tur man kan fråga här!

Tack än en gång för alla svar!

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
Upp till toppen
Annons: