Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1152 ggr
Marinas Mix
2012-12-29 08:55

Firefox och Flash

Har senaste versionerna av båda, men det verkar som om de inte vill samarbeta med varandra.

Märker det tydligast när jag är inne och spelar alfapet. Då blir jag utkastad ur spelet ofta.

Har sedan sett en tråd därinne där det är fler som har samma problem.

Nu undrar jag om någon härinne kan komma med någon smart lösning, förutom att prova med annan webbläsare.

Vilket jag gjort och då fungerar det bra.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
papa-bear
2012-12-29 10:56
#1

firefox verkar gått in i någon form av hybristillstånd när det gäller säkerheten. nu har jag inte använt firefox på ett tag, slutade använda det pga att man inte kunde använda normala funktioner på hemsidor, bl a på iFokus kunde jag inte starta inlägg, i webshoppar kunde jag inte lägga grejer i kundvagnen osv. jag är inte förvånad om firefox tappar användare pga det här, men som man bäddar får man ligga.

men problemet är kanske också att flash inte hinner uppdatera sitt i samma takt som firefox, och att firefox inte talar om för dem som har plugins att nu kommer en ny version, och inte låter dem testa pluginsen mot det nya.

Zepp
2012-12-29 19:16
#2

Firefox o Flash spelar inte på samma planhalva!

Den smarta lösningen är då att alldrig besöka sidor som kräver Flash, den mindre smarta är då att byta browser.. som lirar med Flash!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[RadioMG]
2012-12-30 17:24
#3

Jag har inga problem med firefox eller flash. Så länge man inte installerar 15000 plugins och toolbars så fungerar sakerna utmärkt.

Testa kör en uppdatering av flash, under installationen har du kanske valt att den inte ska uppdateras själv. Så gå in på adobe.com och ladda hem den igen.

papa-bear
2012-12-30 22:18
#4

konstigt att sådant som inte fungerar i firefox fungerar i chrome, och då har jag använt/använder adblock i bägge fallen, kan ju vara noscript som spökar i marinas fall, det kan ju spöka på bra.

Marinas Mix
2012-12-31 01:26
#5

Jag har också Adblock Plus på båda ställena. Har försökt med attinaktivera alla andra roliga saker som jag installerat i firefox, som colorfultabs.

Men det vägrar fungera i alla fall

Upptill har jag bara Menyfältet och navigeringsfältet

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Zepp
2012-12-31 01:28
#6

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Zepp
2012-12-31 01:31
#7

If you’ve been having trouble watching Flash movies in Firefox, you’re not alone.

http://www.webmonkey.com/2012/06/flash-update-causing-problems-for-firefox-fans/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Marinas Mix
2013-01-01 08:52
#8

Tack för de eminenta svaren. Gav mig på att nedgradera, men si då blev det inte heller bra, för då vägrade mailprogrammet vara med.

Bara inse att ska jag kolla Youtube, spela alfapet eller liknande får jag vänja mig vid en annan webbläsareObestämd

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Zepp
2013-01-01 10:58
#9

Lika bra att inse att man i framtiden behöver flera webbläsare för olika saker man gör!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Marinas Mix
2013-01-01 11:24
#10

Vilken annan webbläsare är då bäst i ert tycke?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Zepp
2013-01-01 11:40
#11

De är bra allihop.. felet är ofta att de är för bra!

Dvs de funkar inte ihop med annat, som inte är lika bra, tex din bank, som inte hänger med i utvecklingen!

Såå prexis när din bank lyckats uppdatera sitt system så kommer det en ny uppdatering av webbläsaren och så får de börja om igen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Marinas Mix
2013-01-01 12:10
#12

Kanske lite gammalmodig, men har inte internetbank, så det är inga problem.

Nu testar jag Opera, så får vi se sedan. Det är ju fördelen att man kan provköra dem ett tag och gillar man inte så kan man byta

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

ru4real
2013-01-02 11:30
#13

Personligen kör jag som standard Chrome, funkar t 99% för alla mina behov. Opera för en del saker och test, samt Internet Explorer för just en enda webbsida (som jag antagligen kan köra i opera om jag tänker efter).

Firefox väldigt sällan numer faktiskt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: