Annons:
Etikettprogramvara
Läst 3636 ggr
Peak303
1/17/13, 5:36 PM

Google chrome

Jag använder google chrome då det är de jag anser vara snabbast på mina datorer jag har. Men nu på senare tid har jag upplevt att det kommer upp olika popp upp rutor när jag bara klickar någon stands, reklam rutor här och var trots addblock. Sen har det även börjat strula med att det laggar så flikarna flyttas ut ut "huvud rutan".

Någon som vet en lösning på detta?

Tacksam för svar!

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
Zepp
1/17/13, 8:24 PM
#1

Troligen något oknytt du fått in i datorn!

Scanna den med AV och antimalware!

Kolla oxå vilka tillägg/appar du har.

Ta bort de som du inte vet vad det är.. du kan ju alltid lägga till det senare.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Peak303
1/17/13, 8:32 PM
#2

#1: det konstiga är att jag har rensat allt, genomsökt hela datorn samt GC för sig. instalerat om allt men ändå kommer det en massa reklam hit och dit :s

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

annia1
1/18/13, 4:54 AM
#3

Malin även för mig är första tanken att du fått in nåt.

Du skriver inte vilka program du genomsökt datorn med. Kanske testa andra. Även ett som inte skannar efter virus utan mer rensar lite mer som heter ccleaner. Finns en gratisversion.

När det gäller popuparna du får. Är det olika sidor eller är det alltid på samma sidor du får det. För jag har på en specifik sida på nätet en spelsida där det ibland dyker upp en popup fast jag har adblock och har blockerat popup i inställningarna så på nåt sätt har dom hittat ett sätt att kringgå det hela.

Det där med att flikarna flyttas ut ur huvudrutan vet jag inte hur du menar.

Jag har själv fått ett konstigt problem med chrome i och med senaste uppdateringen som kom häromdan så vet inte kanske så även för dig att den senaste inte är korrekt så jag kommer vänta på nästa uppdatering och hoppas att det ändrar sig, men jag har ändå anmält det problemet till chrome. Man kan anmäla fel till dom via tre strecken - verktyg - rapportera ett problem.

.

ru4real
1/19/13, 2:40 PM
#4

Flikarna kan flyttas ut ur huvudrutan om man t ex råkar "dra ut" dem mha musen. Praktiskt ibland faktiskt.

Peak303
1/19/13, 10:12 PM
#5

#4; Det jag menar med att dem flyttas ut är att jag klickar på en flik för att byta. Men hela GC laggar till och drar ut till nytt fönster.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

annia1
1/20/13, 3:16 AM
#6

Malin då låter det som det blir för mig ibland. För mig är det alltid att chrome är lite seg just då så jag har inte tänkt på det som nåt direkt fel.

.

Annons:
ru4real
1/20/13, 1:17 PM
#7

Det kan ju vara ngt tilläggsprogram som du installerat som krånglar? Har du testat att klicka ur alla och starta om chrome?

gå hit i din webbläsare: chrome://extensions/

Peak303
2/1/13, 12:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag har flera gånger avinstalerat detta tillägg. Men det återkommer trots att jag inte aktiverar det någon stands. Någon som vet hur man får bort att saker automatiskt instaleras? :/

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Zepp
2/1/13, 9:48 AM
#10

Ja man surfar inte med Adminrätt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

papa-bear
2/1/13, 3:01 PM
#11

har du bara bockat ur rutan? vad händer om du klickar på tunnan, återkommer det då?

verkar vara ett sådant här skit som installerar sig tillsammans med "gratis" program, sådant som man inte bockat ur när man rusat igenom installationsguiden när man installerar gratisprogrammet.

ru4real
2/1/13, 4:27 PM
#12

Har du testat det självklara att avinstallera och nyinstallera chrome? Med omstarter emellan så klart.

Zepp
2/1/13, 5:42 PM
#13

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Peak303
2/2/13, 6:39 PM
#14

#11: Jag har avistalerat (klickat på tunnan) fler gånger men programmet återkommer.

#12: Ja det har jag :/

#13: Det är väl ett program man kan avsinstalera utan att det skulle påverka något på datorn?

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[Jens]
2/2/13, 7:05 PM
#15

http://malwaretips.com/blogs/remove-ginyas-browser-companion/

Vill förvarna om www.boostbyreason.com-sidan. Det är inget jag rekommenderar för sidan är inte trovärdig alls. Kan skapa mer problem än nytta.

Zepp
2/2/13, 7:17 PM
#16

Sammanfattning Norton Safe Web hittade inga problem med den här webbplatsen.

•Datorhot:

0

•Identitetshot:

0

•Störande faktorer:

0

Totalt antal hot på den här webbplatsen:

0

http://safeweb.norton.com/report/show?url=http%3A%2F%2Fwww.boostbyreason.com%2Fresource-program-844-GinyasBrowserCompanion.aspx

Vilket inte innebär att man skall ladda ner saker från okända sidor utan mest läsa om hur man avinstalerar själv!

Skall man ladda fixar så skall de komma från välrenomerade företag.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp
2/2/13, 10:16 PM
#18
How to Manually Uninstall GinyasBrowserCompanion (with Windows)

Use Add/Remove Programs control panel in Windows makes to uninstall GinyasBrowserCompanion. Follow the appropriate instructions below to use this control panel. Windows 7

  1. From the Start menu, select Control Panel.

  2. In Large or Small icon view, click Programs and Features. If you're using Category view, under "Programs", click Uninstall a program.

  3. Select GinyasBrowserCompanion from the list of programs, and click Uninstall. Alternatively, right-click the program and select Uninstall.

Windows Vista

  1. From the Start menu, select Control Panel.

  2. In Classic View, double-click Programs and Features. In Control Panel Home view, under "Programs", click Uninstall a program.

  3. Select GinyasBrowserCompanion from the program list, and click Uninstall. Alternatively, right-click the program and select Uninstall.

Windows XP

  1. From the Start menu, select Control Panel.

  2. Click the Add or Remove Programs icon.

  3. Select GinyasBrowserCompanion from the list of programs and click Remove.

Ser inte vad som skulle vara något fel med detta?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Jens]
2/2/13, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Funkar säkert jättebra Zepp! =) Det är den TS ska följa och jag menade inget illa alls utan brukar se alla som nybörjare även om de är duktiga och då menar jag TS inlägg. Det kan vara lätt för TS och ladda ner programmet och köra den istället (se bild) istället för att följa instruktionen som finns längst ner på sidan.

Sidan försöker ju på alla sätt att få besökaren att ladda ner programmet istället för att följa manualen och det säger ju allt att programmet skapar problem =)

Det jag ville säga är att "BOOST - Enjoy your PC!-programmet" är ett mkt dåligt program att använda. =)

Zepp
2/2/13, 10:53 PM
#20

Mnja.. jag borde kanske vara tydligare, så ingen laddar ner något de inte behöver eller som i sin tur även kan ställa till det!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
[Jens]
2/2/13, 11:00 PM
#21

Flört

Peak303
2/3/13, 12:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Raderade det från webbläsaren igår. Nu är det tillbaka igen.. Och när det inte är inne i webbläsaren får jag inte upp reklam rutor här och var. Så jag antar att detta är problemet.

Kan någon svara på om detta påverkar datorn eller ej om man avinstalerar det via kontrollpanelen?

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[Jens]
2/3/13, 2:04 PM
#23

Som Zepp har skrivit under #18 så ska du gå in på lägg till och ta bort program under kontrollpanelen så det är korrekt =)

Greigh
2/3/13, 6:34 PM
#24

Du kan blockera och avinstallera tillägget.
Jag hade samma problem tidigare, men efter att jag gjorde det ovanstående så återkom aldrig problemet igen.

Peak303
2/8/13, 12:09 AM
#25

Kan säga att efter att jag plockade det programmet från datorn så har inga reklamrutor poppat upp. Tack för eran hjälp. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Upp till toppen
Annons: