Annons:
Etikettwindows
Läst 2104 ggr
[MiriamPiriam]
2013-02-01 14:57

Stängs ner..

Jag har problem med min dator rätt så ofta, när jag t.ex spelar sims så stängs fliken ner (man kan sätta igång det igen för spet stängs ej av) men det var inte till Windows 7 så jag tänkte bara Ok. Men sen när jag provade att spela Starstable så stängs det oxå ner när jag spelar! Jag har Wolfquest som jag måste ha ''Windowed'' eller vad det heter och inte helskärm för det stängs ner oxå. Wolf Quest och Starstable är till Windows 7 och jag har ju en? Starstable måste ha Windows 7/vista eller XP och så måste man ha Google crome eller firefox och allt det har jag? Vad kan det bero på för jag fick datorn förra året i september typ tror jag så den är spliteny och inte begagnad! Mamma VÄGRAR betala något så finns det nån lösning som INTE kostar? Hoppas ni förstår vad jag menar för jag är riktigt dålig på att förklara ;)

Annons:
ru4real
2013-02-01 16:29
#1

Tror att det kanske är ngt antivirusprogram som stänger ner spelen, men det är svårt att säga.

[MiriamPiriam]
2013-02-01 16:40
#2

1: Ja det måste vara något sånt men står att inget virus finns i datorn? Provade att ta bort Crome och spela och ladda ner Starstable i Firefox och det krånglar inte nu :) Kan bero på webbläsaren iaf fast spelet var till crome oxå?

[MiriamPiriam]
2013-02-01 16:47
#3

Hur får man bort såna virus då? :|

Zepp
2013-02-01 17:43
#4

Kör ditt antivirusprogram!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[MiriamPiriam]
2013-02-01 21:00
#5

4: Alltså hur gör man sånt? Vart typ? ;)

Zepp
2013-02-01 21:41
#6

Vilket har du?

Har du något?

Vad har du köpt?

Du har nog inget??

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/security-essentials-download

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
bamse6311
2013-02-03 09:51
#7

#MiriamPiriam

Ett gratis antivirusprogram som brukar få bra för att inte säga bäst betyg i olika tester är Avast som du kan ladda ner HÄR.

Jag har kört det i många år och tycker att det är enormt bra. Det är på svenska och lätt att förstå sig på. Det ligger tryggt och säkert i bakgrunden och gör sitt jobb.

Komplettera gärna med antimalwareprogramen som finns HÄR och HÄR.

Eftersom du har W7 så har du redan Windows brandvägg.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: