Annons:
Etikettövrigt
Läst 2273 ggr
IsabelleJ
2013-02-04 15:26

Batteriproblem

Jag har sökt över halva internet men inte hittat något svar så jag gör ett inlägg här och hoppas att någon vet vad mitt problem innebär!

Jag har en ASUS X52D, som plötsligt har börjat varna för dåligt batteri (hela tiden). Det är ett permanent varningskryss nere vid laddarikonen även när batteriet är fulladdat. Det står "100% Byt batteri". 
Är det bara så simpelt att jag behöver köpa nytt batteri eller är det något jag kan totalignorera? För jag vet inte om jag vågar totalignorera det längre då jag är rädd att batteriet ska lägga av helt. Ser det inte heller som ett så smart alternativ att ignorera ett varningskryss… 
Någon som varit med om samma sak eller som helt enkelt vet vad min dator råkat ut för?
Otroligt tacksam för svar!

Annons:
Jalking
2013-02-04 15:30
#1

Ett enkelt test är väl att dra ur sladden och kolla om du har någorlunda bra batteritid eller om datorn dör nästan direkt.

IsabelleJ
2013-02-04 15:34
#2

Jag drog ut laddaren vid fulladd för ca tio minuter sen och den har sjunkit ner till 61% och den sjunker med minst 2% i minuten..

papa-bear
2013-02-04 15:41
#3

2 % i minuten betyder väl att det inte är så vidare bra, såvida du inte kör väldigt tunga applikationer som kräver mycket av hårdvaran i din  maskin. har du garantitid kvar på köpet, kan du ju höra med säljaren om du får byta.

IsabelleJ
2013-02-04 15:52
#4

Tänkte det jag med, den är nu nere på 14% och jag kan inte påstå att jag kör så tunga grejer på datorn, har en internetsida uppe och ett bildredigeringsprogram som jag inte kan tänka mig ska dra så mycket. Jag får ringa och höra, tror jag har några månader kvar på garantin :)

[VSK]
2013-02-04 20:15
#5

Bara köpa nytt batteri.

Garanti på batterier är sällan mer än 6 månader, om det ens finns garanti.

ChristianK
2013-02-04 22:56
#6

Som föregående sa, batteriet har gjort sitt. Det brukar sällan vara längre garanti än 6 månader på batterier som sagt.

Kolla på prisjakt el pricerunner efter ett nytt på nåt ställe.

Annons:
IsabelleJ
2013-02-04 23:02
#7

Jaha okej om det bara är så kort garanti så är jag körd, har haft datorn i över 1 år nu så.
Så det blir att köpa nytt då! Tack för alla svar :)

[VSK]
2013-02-05 09:30
#8

Glad

modmaker
2013-02-05 20:34
#9

Lycka till med ditt nya batteri.Glad

Den här gäller väl än: Batterivårdsskolan (även om den då gällde batterier til mobiler).

DELLs batterier till bärbara har förresten en egen käck kontrollfunktion:

Upp till toppen
Annons: