Annons:
Etikettövrigt
Läst 931 ggr
[hannamarie]
2013-02-05 18:35

Ikonen för trådlöst nätverk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan någon tala om för mig varför den ikonen ser ut som den gör? Trots att jag är ansluten till vårt nätverk och det fungerar utmärkt… bara att ikonen ser ut som att jag inte är ansluten?

Hur gör jag i så fall för att ta bort det? Det stör mig sjukt mycket..

Annons:
[wikby]
2013-02-05 18:52
#1

Den ikonen visar nog att du har en trådbunden inkoppling till ditt nätverk. Om du högerklickar på ikonen och sedan klickar på ”Öppna Nätverks- och delningscenter” får du mer detaljinfo om din anslutning.

deeman
2013-02-06 07:50
#2

#1 Det stämmer, det är ikonen för det trådbundna nätverket.

/Daniel

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[hannamarie]
2013-02-06 08:40
#3

Och om jag inte vill att den ikonen ska se ut så då? Kan man inte få bort den eller ändra det där trådbundna nätverket eller nåt? För jag är ju inte ansluten via kabel..

deeman
2013-02-06 08:51
#4

Den försviner när du kopplar in ett trådbundet nätverk.
Men är det något att bry sig om egentligen?

Högerklicka på ikonen och se vilka alternativ du får fram.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[hannamarie]
2013-02-06 14:24
#5

#4 Ja lite för det ser hela tiden ut som att jag saknar anslutning, o skulle jag tappa den så vet jag inte om det?
Ska jag koppla i sladd till routern då eller vadå?

När jag högerklickar får jag fram "Felsök problem" och "Öppna nätverks- och delningscenter"

Halvdansken
2013-02-06 17:03
#6

Det visar bara att du kör trådlöst, vad är problemet?

Om du tappar anslutningen så märker du nog det i alla fall.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
[hannamarie]
2013-02-06 19:49
#7

För jag stör mig på det för det har aldrig sett ut så innan?

[hannamarie]
2013-02-07 07:49
#8

För övrigt, det ser ju inte ut så för min sambo som har en lika dan dator och använder samma nätverk. Lite det som stör mig också

papa-bear
2013-02-07 17:47
#9

om ni inte har likadana kläder på er när ni är ute och går, stör det dig också? det ser ut som att du saknar anslutning, men saknar den inte, så vad är problemet, egentligen, förrutom att det inte ser likadant ut som på din sambos dator?

[hannamarie]
2013-02-07 18:02
#10

Asså snälla, kan du försöka vara lite mer "professionell" eller? Allt jag försöker få hjälp med är om den ikonen går att få bort så det ser ut som det ALLTID ha gjort under den tiden jag haft denna datorn och varit ansluten till samma j*vla router och nätverk, varför NU ????? Herregud

Halvdansken
2013-02-07 18:09
#11

På min jobbdator (också w7) finns det en liten pil brevid språkangivelsen, och om man klickar på den så får man upp en ruta där det ligger "gömda" ikoner. Om ni begriper. Men på min maskin här hemma kan jag inte få fram den, måste vara nån inställning nånstans.

I så fall kan TS bara flytta den ikonen till den rutan, så slipper hon se den. Eller så kan du ju bara gömma "taskbaren" (svenskt ord??) helt och hållet. Högerklicka - properties/auto-hide.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Zepp
2013-02-07 21:18
#12

Det betyder att du inte är uppkoplad med sladd.

Och du väljer själv vad som skall visas.. tex om du inte är uppkoplad med sladd.. det är bara att klicka i de inställningar du vill ha.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[hannamarie]
2013-02-07 21:54
#13

Vart ändrar man dom inställningarna då?

Annons:
[hannamarie]
2013-02-07 22:00
#14

Har löst det själv nu

Zepp
2013-02-07 22:06
#15

Ta egenskaper på aktivitetsfältet.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: