Annons:
Etikettinternet
Läst 1306 ggr
Michaela-N
2013-02-10 18:27

Stalker?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, visste inte vilket forum jag skulle posta mitt inlägg i.
Jag misstänker nämligen att jag fått en stalker, och jag vet inte vem det är. Vet inte om det är nån som vill skoja med mig eller om hon är helt seriös.

Det började för några månader sen när denna person la till mig på facebook. Trots att jag inte kände hon accepterade jag förfrågan, jag tänkte att det kunde ha varit en släkting till mig eftersom jag någon vecka innan varit på släktträff. Hon utgick sig för att vara en viss Mia Andersson (eller något i den stilen). När jag frågade vem hon var och om jag kände henne blev vår konversation bara skum, hon svarade med väldigt konstiga svar och jag fick inte reda på någonting. Hon tog bort sitt konto och skapade strax därpå ett nytt, med ett annat namn. Då jag märkte att omslagsbilden på kontot var samma så frågade jag om det var samma person, och hon sa ja. Frågade varför hon hette något annat nu och varför hon bytt men hon sa något i stil med "VADÅ FÅR JAG INTE DET". 
Till slut hade jag fem olika Mia Andersson, Mia Karlsson, Fia Larsson m.m. och nu har jag tagit bort alla hennes konton från min vänlista. Kort därpå började hon följa mig på Twitter. 

Vad ska jag göra, mer än att blockera henne? Jag har inte hört något från henne på länge nu (senast i november) men är rädd att det är nån skum människa 
Kan tillägga att jag inte direkt är rädd för detta, men förstår inte hur denna människa fått tag i mig och varför?

Här är några av våra konversationer.

Annons:
Fridaybrew
2013-02-10 18:35
#1

Det du kan göra är att lösenordskydda bloggen sluta twittra ta bort obekanta på fb , gör din fb användare sluten så endast vänner ser vad händer där osv osv.

Du har definitivt fått en psykstörd person på dig.

hjälper inte dina åtgärder och personen uppsöker dig igen anmäl till polisen att en person trakasserar dig, dock kommer typ inget hända för det läggs ner pga brist på bevis oavsett hur mycket man har. Dock är det bra att ha det dokumenterat till senare.

Lycka till.

/Fridaybrew

Michaela-N
2013-02-12 16:40
#2

Okej. Med tanke på att hon inte skrivit till mig på 3 månader så tror jag inte att jag behöver göra något speciellt just nu i alla fall.

[VSK]
2013-02-12 23:34
#3

#2

Men om hon inte skrivit till dig på tre månader, varför denna tråd?

Michaela-N
2013-02-13 16:46
#4

#3 Jag vill veta i förebyggande syfte.

[VSK]
2013-02-13 17:33
#5

Okidoki

Upp till toppen
Annons: