Annons:
Etikettövrigt
Läst 3331 ggr
gummimamma
2/13/13, 2:01 PM

Mail kommer inte fram

Hejsan!

Jag och min man använder Yahoo för att skicka och ta emot mail. Mitt konto fungerar perfekt, men min mans konto har nu under en tid fått mycket problem med att skicka en del mail. Mailen ser ut att skickas, och de finns i skickad-mappen, men de kommer inte fram. Vi förstår inte vart mailen tar vägen eller varför de försvinner! Det går inte att se vilka som verkligen sänts och vilka som inte sänts. Mailen är skickade till många olika personer, och det är inte bara mail till t ex hotmailadresser som försvinner. Måste han/vi byta yahoo mot något annat, eller finns det några inställningar som kan ändras. Eller vad ska göras för att mailen inte ska försvinna i cyberrymden?

Annons:
Greigh
2/13/13, 2:12 PM
#1

Mitt tips till er är att spara alla skrivna dokument i anteckningar och fixa en annan mail innan ni sänder iväg dom igen.
Google Mail är t.ex en mycket effektiv och bra mail och hittas på http://www.gmail.com

beem
2/13/13, 3:15 PM
#2

En bekant till mig hade problem. Han skickade mail men de kom inte fram. Det visade sig att hans mailbox var full. När han rensat så kunde han skicka mail igen….och de kom fram.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

modmaker
2/13/13, 4:39 PM
#3

Läs Wikipedia om e-post. Speciellt tredje stycket under rubriken "Distributionsteknologi".

Zepp
2/13/13, 10:23 PM
#4

De har förmodligen hamnat i ett skräppostfilter och raderats.

Störst risk för detta är om man gör massutskick.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: