Annons:
Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 1875 ggr
thorntagg
2/14/13, 12:02 PM

Vad är "ROC_JAN.." osv?

Jag har på senare tid så gott som varje gång jag sätter igång datorn besvärats av följande ruta:

Spybot Search & Destroy has detected an important registry that has been changed. Category: System Startup user entry, change: Valve deleted Entry: ROC_JAN2013_TB     Old data "C:\Program\AVG Security Search\ROC_JAN 2…   

och till vänster i rutan Allow change samt till höger Deny change. Jag har klickat på Deny change varenda gång men skulle vara glad att veta vad detta EGENTLIGEN är. Och varför det fortsätter att poppa upp. Vad händer om man av misstag skulle klicka på fel ställe dvs på "allow change" ?

Annons:
papa-bear
2/14/13, 3:47 PM
#1

det här kanske hjälper dig.

Zepp
2/14/13, 4:29 PM
#2

Ja det skall vara så.. har du gjort en uppdatering så frågar datorn/säkerhetscentret/AV-programet om du verkligen vill köra den nya filen.

Fick 13 uppdateringar i morse, och fick hur många frågor som helst efeter omstart.

PRO_JANNE tillhör AVAST eller AVG!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

thorntagg
2/15/13, 4:12 PM
#3

Jaa, tack för svar, men…. detta var ju inte så klargörande som jag hade hoppats.   Om det skule vara antivirusprogram som du säger, Zepp, så har jag inte beställt vare sig Avast eller AVG. Jag har Microsoft Security Essentials, och har aldrig bett om att få installerat ytterligare program! Varför kommer denna ruta trots detta, ideligen?

 Är det verkligen inte några skadliga intrång som man stället försöker göra på min dator?? Hur blir jag kvitt detta?

Zepp
2/15/13, 4:20 PM
#4

Ja.. altså enligt vad jag läser så har du AVG instalerat eller har haft!

Så.. 1, avinstalera AVG.

2 ta bort mappen med AVG

3,rensa sen registret.

Uppenbarligen så finns det en mapp med AVG på din dator.. den kan ha kommit med vid köpet.

Man får som regel ägna cirka 4 timmar varje gång man köpt dator med att rensa den från allt de har tryckt på den.. som man inte vill ha.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

papa-bear
2/16/13, 10:32 AM
#5

eller så missar man det när man installerar freware, då de flesta sådana är sponsrade av olika sökmotorer och dylikt. adobe har ju till och med gjort så, då man uppdaterar deras flash, får man frågan om man vill installera en modul av mcafee.

beem
2/16/13, 3:39 PM
#6

Ja tyvärr är det ofta så att man får annat på köpet. Det gäller att kolla  noga när man laddar ner något. Ofta är tex programmet mcafee förkryssat så om man inte är uppmärksam laddas det också ner precis som # 5 säger.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
thorntagg
2/16/13, 6:20 PM
#7

Tack!  Jag har mig veterligen aldrig installerat något sådant säkerhetsprogram som ni nämner, men kan det ha smugits in någon bakväg så får jag göra en ordentlig genomgnång. Tack för era svar!

Thörntaggen

Upp till toppen
Annons: