Annons:
Etikettinternet
Läst 955 ggr
beem
2013-02-22 12:36

Använder Facebook Java ?

Jag läste ang. problemet med Java och  Facebook hos PC För Alla - länk nedan.

Jag vet ju att det varit problem med Java under en längre tid.

Vad jag inte visste är att FB använder sig av Java. Följer det automatiskt då man regar sig på FB eller gör man en separat nedladdning av Java ?

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.492635/facebook-utsatt-for-hackarattack


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
[VSK]
2013-02-22 15:54
#1

Du kan köra Facebook utan att ha java installerat på din dator.

beem
2013-02-22 16:50
#2

Vad är det då som gör att de är problem  med Java och FB ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
2013-02-22 16:53
#3

Java är ytterst osäkert med massor med buggar.

Som användare så kan du inte påverka dessa buggar alls på FB. Det bästa du kan göra i det här fallet är att inte ha Java aktiverat i din webbläsare. Ännu bättre är att inte ha det installerat alls.

beem
2013-02-22 16:59
#4

Jag har inte Java installerat. Eftersom det är ett problem på FB så trodde jag det fanns en koppling mellan FB och Java - att man använder Java  där i något sammanhang.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
2013-02-23 07:00
#5

🥵

Halvdansken
2013-02-24 12:34
#6

Java är ett programmeringsspråk, som är använt till att skapa program/appar som används av andra som tex banker eller FB.

För att du ska kunna använda FB (eller annat som använde nånting som är kodat i java) måste du ha en JRE (Java Runtime Environment) installerad. Om du använder FB har du en JRE installerad. Tydligen har Oracle släppt en version av sån som inte är helt säker. Varför detta kommer från Oracle vet jag inte (har de köpt Sun?) och jag är heller inte helt på det klara med vad felet är.

Uppdateringar släpps hela tiden, så gå in och gör det. Om man är lite försiktig och inte klickar på märkliga länkar (reklamer tex) eller installerar appar på FB så borde man vara säker. Det här är inget nytt och heller inte första gången det händer.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: