Annons:
Etikettwindows
Läst 3824 ggr
beem
3/2/13, 3:53 PM

Ändra språk på bildskärmen

När jag startar miin dator så står det på skärmen Gestione Energia  dvs italienska. Jag bryr mig inte så mycket om det men idag tänkte jag göra justeringar av bildskärmen.

Under skärmen sitter en del knappar bla ljus, kontrast                                                                                                                            och texten som visas då jag trycker där är också på italienska.

Var ändrar man detta till svenska ?  Jag har sökt i kontrollpanelen på bildskärmsinställningar men hittar inget - ej heller något om språk över huvud taget. Där finns Natinella Inställningar men där står det svenska.

Jag har en stationär dator HP med skärm Packard Bell.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Ladydragon
3/2/13, 6:44 PM
#1

Tror dom inställningarna är på knapparna på skärmen och inte i datorn 

om du inte vet vad inställningar heter på italienska så ta och slå upp det och leta efter det…

papa-bear
3/2/13, 8:27 PM
#2

lexikon24.nu har du som onlineöversättning om du vill

papa-bear
3/2/13, 8:30 PM
#3

och inställning heter regolazione på italienska, om man skall tro det där lexikonet.

beem
3/2/13, 8:41 PM
#4

Det är inte språket som är problemet.  Allt går ju översätta men jag vill ha det på svenska.

Men var ändrar jag språkinställningarna för knapparna under bildskärm  och för startbilden i Windows ? 

Knapparna under bildskärmen har ingen knapp för inställning av språk. Här kan jag bara ställa in tex ljus, contrast osv. 

Inget annat i datorn är på italienska. 

När man  trycker på tex ljusknappen under bildskärmen  så kommer det upp en inställningsbild på skärmen som är på italienska. Visst kan jag översätta det men nog borde det gå att få svensk text. Jag har  ju haft det förut.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Record
3/3/13, 10:36 AM
#5

Vanligen så är det ett ROM-minne i skärmens elektronik, eller ett flash-minne då du säger att det inte varit så tidigare. För att ändra språk får du ha en CD vilken följde med skärmen för att ställa om språket i detta minne. Redan på den tiden det var CRT-skärmar var det flash-minnen för denna funktionen.

beem
3/3/13, 12:17 PM
#6

# 5 Jag ska kolla  om jag hittar en CD till skärmen.  Annars får jag leva med annat språk - det är ju inte hela världen - bara halva 😛Tack för hjälpen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
bamse6311
3/4/13, 10:20 AM
#7

@beem

Kan du inte gå in på Packard Bell och se om det finns en installation till din skärm där du även kan ställa in språket på svenska?

http://www.packardbell.se/pb/sv/SE/content/download

Bästa hälsningar,

Bertil

beem
3/4/13, 3:52 PM
#8

Jag hittade serienr och kollade på den sidan nu men den skärm jag har  finns inte med bland produkterna.  Den är väldigt gammal.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

bamse6311
3/4/13, 10:50 PM
#9

#8 beem.

Jo, dom gör väl så för att få kunna få sälja nya skärmar.

Har själv en Dell 19 tum plattskärm som fungera hur bra som helst för mina behov men måste ändå köpa en ny. Detta för att jag köpte W8 då när man fick det för 279 kr men min nuvarande skärm har snäppet för låg upplösning för att man skall kunna fästa apparna på skärmen.

Har kollat netonnet som har bar billiga skärmar, men det får vänta tills någon gång i vår.

Bästa hälsningar,
Bertil

Zpookey
3/6/13, 6:10 PM
#10

Beem.

Där borde finnas en knapp som heter meny eller liknande på din bildskärm.

Om språket på inställningarna på din bildskärm är på fel språk så går inte det att ändra från windows…detta går endast att göra med knapparna på bildskärmen. Där måste finnas fler än bara ljus och kontrast.

Vad är det för modell på bildskärmen?

beem
3/6/13, 10:59 PM
#11

# 10 Nä du säger att det måste gå att ändra via knapaprna så testade jag  alla knappar igen - för vilken gång i ordningen vet jag inte - och nu får jag upp 'lingua' och där gick det ändra språk till engelska. 

Jag har provat förut flera gånger men inget hände när jag tryckte på knapparna så därför trodde jag att man ska ändra språk på annat ställe.  Knapparna  är inte använda på många år så de måste ha hakat upp sig på något sätt.

Tack för ditt svar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zpookey
3/7/13, 1:38 AM
#12

#11

Glad att kunna hjälpa 😃

Upp till toppen
Annons: