Annons:
Etiketthårdvara
Läst 3184 ggr
Snakebiite
3/4/13, 12:16 AM

Ny fläkt till Packard bell TS

Hejsan, min fläkt på datorn spinner numera  som en katt… ungefär..

Jag har använt dust off för att försöka få bot på problemet men det var helt misslyckat.. 

Alltså blir nästa project helt enkelt att byta fläkt har ju endån haft denna dator i 2 år nu så det kanske är på tiden, men jag hittar inte vart jag kan köpa en fläkt till min dator någonstans? :S 

Har en Packard Bell EasyNote TS modell P5WS0 någon som vet vart man kan hitta det eller någon som vet på ett ungefär vad det skulle kosta att byta hos en datorfirma?

Annons:
ru4real
3/4/13, 9:54 AM
#1

Har själv bytt fläkt på en gammal laptop, och jag rekommenderar inte ngn att göra det själv om man inte exakt vet vad man gör. Oftast är det väldigt pilligt, min fläkt satt t ex på ett kretskort monterat under tangentbordet och 2 andra kort, många små skruvar och små sladdar att hålla reda på.

Vad det kostar att byta har jag ingen aning om, men räkna med en tusenlapp eller så…

Snakebiite
3/4/13, 10:58 AM
#2

Okej, tack så mycket. 

Har inte tänkt byta själv, fast det är alltid ett + på firman jag bor på om man köper delarna med sig så bara byter de dem=)

Men kan inte hitta fläkten att köpa själv så=/

Greigh
3/26/13, 12:49 PM
#3

lap-fläktar är kasst!

Snakebiite
3/26/13, 9:42 PM
#4

Möjligt att dem är men nu har jag ju en laptop och fläkten behöver bytas så har ju inte mycket till val tyvärr.

Greigh
3/26/13, 9:52 PM
#5

#4
Du kan köpa fläkt-underlägg som du lägger under laptopen. Finns en bra med tre stycken fläktar som kyler laptopen någorlunda bra!

Snakebiite
3/28/13, 9:30 PM
#6

Tack får göra det som kompensering sen =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: