Annons:
Etikettövrigt
Läst 7838 ggr
Blanksteg
2013-03-15 18:13

Bästa mailtjänsten?

Hej!

Jag har hotmail, men har hört att hotmail-mail kan hamna i skräppost. Så funderar på att byta.

Vilken mailtjänst tycker ni är bäst? Som inte hamnar i skräppost.

Annons:
Fillixa
2013-03-15 18:28
#1

Jag använder nästan bara Outlook!

Använder själv Outlook, Hotmail, Yahoomail och Gmail!

Min favoritlista:

  1. Outlook.com (som ersätter Hotmail)
  2. Hotmail.se eller com
  3. Yahoomail eller Ymail
  4. Gmail
Blanksteg
2013-03-15 18:52
#2

Ok! :)

Vad är det som gör egentligen att hotmail-mail och vissa andra ibland hamnar i skräppost men inte andra?

beem
2013-03-15 19:03
#3

Jag har haft Hotmail i många år och har aldrig upplevt några problem. Det är ju inte Hotmail - nuvarande Oulook - som hamnar i skräpposten. Det är ju den som skickar mailet. Jag anser det en fördel att Outlook sorterar en del i skräppost - det är  en säkerhet. Det är ju bara att kolla skräpposten och sen markera om det inte är skräppost. Det plockar inte bort utan ditt medgivande.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
2013-03-15 20:25
#4

Live mail!

Webbaserade mail sorteras ofta bort som spam.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-live/essentials-other-programs

Altså.. mailtjänsten får man gratis från sin internetleverantör.

Sen så behöver man bara ett program för att läsa dem.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

bamse6311
2013-03-15 20:39
#5

Det som beem skriver är ju helt rätt.
Spamfiltret på Hotmail/Outlook.com lägger de mail som den anser vara skäppost i din skräppostlåda.
Sedan så kan du själv precis när du vill omdirgera dessa meddelande var du vill in din mail.
Du kan ju även anmäla ett mail som nätfiske och hjälper därmed andra.
Det här gäller alltså Outlook.com
Om du har den Outlook som ingår i ett Officepaket så ligger ju det ju på din hårddisk och riktigt hur det funkar där kommer jag inte ihåg.
Jag valde att ta den Outlook/Hotmail.com som finns på servern hos Microsoft.
På det sättet kan man komma åt hela sin mailkorrespondens från vilken dator som helst om man nu alltså kommer ihåg sin inloggningskod/lösenord.
Bästa hälsningar,
Bertil

deeman
2013-03-15 21:54
#6

Jag använder "mail.com" en hel del. Finns även som App.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
Blanksteg
2013-03-15 22:18
#7

Tack för svaren! Jag tycker det är jättebra med skräppost-funktionen, jag menade dock att ibland så hamnar ens egna mail, som man skickar, i mottagarens skräppost-filter (utifrån vad jag har hört - har själv inte varit med om det).

Zepp
2013-03-15 23:02
#8

Du har ju redan en mailtjänst från din internetlevarantör!

Sen så behöver man ju bara en dator.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
2013-03-16 10:39
#9

# 7 Det beror på att din mottagare har ett bra filter i sin mail som tolkar ditt mail som obekant och sorterar då i skräppost. Det beror inte på att det är hotmail. Din mottagare ska då inte bara öppna mailet i skräpposten utan markera att det inte är skräppost och flytta det till inkorgen. Nästa gång ska det då gå direkt till inkorgen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Berqua
2013-03-17 03:49
#10

Det är blandad kvalitet på inläggen och även en del missförstånd som jag ser det…

1) Det finns olika leverantörer av e-posttjänster, t.ex. Gmail, Hotmail, Telia och många andra.

2) Det finns olika sätt att läsa e-post, t.ex direkt på webben, med hjälp av ett separat program som t.ex. Outlook Express, Outlook, Mozilla Mail och många andra.

Om man vill läsa sin e-post i ett separat program måste det oftast konfigureras, dvs ställas in så att programmet vet vilka användarnamn, lösenord och andra uppgifter som behövs för att det ska kunna hämta meddelandena. Vad som avgör om ett meddelande ska hamna i skräpposthögen eller inkorgen är innehållet i meddelandet. Ibland kan leverantören av tjänsten (t.ex. Gmail) bestämma att ett meddelande är skräp och ibland kan programmet man läser med (t.ex. Outlook) göra detsamma. Om beslutet är fel brukar man kunna markera meddelandet och välja att det ska levereras, dvs läggas i inkorgen istället. Läsprogrammen och leverantörerna har många sätt att avgöra om innehållet är skräp eller ej och vilka som är bäst på det är svårt att säga. Om jag inte vill prova mig fram själv skulle jag försöka läsa en test som någon känd dator- eller tekniktidning gjort eller fråga någon bekant som jag har förtroende för.

Upp till toppen
Annons: