02. Microsoft Office

Akut hjälp!

2013-03-24 13:23 #0 av: Duvethon

Hej!

Jag har jobbat med en SO-uppgift under ett antal dagar nu, den betyder otroligt mycket för mitt betyg, alltså är det ett måste att lämna in den.

Nu är det så att det inte går att öppna filen! Uppgiften har jag gjort på Microsoft Office Word 2007. Jag började med uppgiften i skolan, skickade sedan hem den och har sedan dess fortsatt arbeta med den hemma.

När jag öppnar Word så klickar jag på meny-senast använda dokument och sedan klickar jag på liberalismochfolkpartiet (som är mitt arbete. (Den är konstigt nog inte sparad i dokument.)

"Det går inte att hitta filen. (C:/...Liberalismochfolkpartiet.docx)" står det då när jag klickat på min fil.

Är verkligen tacksam för all hjälp, är panik nu..

Anmäl
2013-03-24 13:58 #1 av: ru4real

Förstår inte riktigt vad du vill ha hjälp med. Finns filen eller inte? Alltså om du letar upp den i utforskaren, vad heter den där och hur stor är den?

Kan den inte öppnas alls eller vad händer? 

Anmäl
2013-03-24 14:28 #2 av: Kaj

öppna utforskaren och skriv Liberalismochfolkpartiet.docx i sökfältet

Anmäl
2013-03-24 16:36 #3 av: Duvethon

#1 filen finns ju, men den går inte att öppna..

Anmäl
2013-03-24 16:40 #4 av: ru4real

kan du öppna den med ngt annat? T ex wordpad eller så? Eller dra in den i word?

Anmäl
2013-03-24 16:56 #5 av: Duvethon

#2 Kommer inte upp något.

#4 Funkar inte.

Anmäl
2013-03-25 09:28 #6 av: Kaj

Pröva att öppna Word. Gå till Arkiv och sedan Alternativ.

Där har du en flik till vänster som heter Spara. Klicka på den och sedan finns där ett val för "Plats för filer för återskapning" försök navigera till den katalogen och se om filen finns där. OBS filerna i denna katalog behöver int nödvändigtvis heta såsom du döpt den. Öppna därför var och en av filerna (sortera på datum så blir det lättare om du har många filer där)

Anmäl
2013-04-05 12:16 #7 av: Duvethon

#6 Ser varken att det finns något Arkiv eller alternativ.

Anmäl
2013-04-05 12:27 #8 av: Duvethon

Såhär ser det ut.

Anmäl
2013-04-05 13:12 #9 av: farvendal

Jag hänger inte riktigt med.

Sitter du på en annan dator nu än i skolan? Mailade du arbetet till din e-postadress? Spara isåfall ner dokumentet igen från din e-post och håll koll på var i datorn du sparar det. Gå sedan in i den mappen och öppna det därifrån, eftersom sökvägen i "Senast använda dokument" inte är giltig. 

Anmäl
2013-04-05 14:15 #10 av: Duvethon

#9 Nej. Öppnar jag mitt dokument på e-mail så är ju inte allt med. Jag arbetade ju klart resten, så dokumentet som finns på Email är bara "början"

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.