Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 1771 ggr
Duvethon
2013-03-24 13:23

Akut hjälp!

Hej!

Jag har jobbat med en SO-uppgift under ett antal dagar nu, den betyder otroligt mycket för mitt betyg, alltså är det ett måste att lämna in den.

Nu är det så att det inte går att öppna filen! Uppgiften har jag gjort på Microsoft Office Word 2007. Jag började med uppgiften i skolan, skickade sedan hem den och har sedan dess fortsatt arbeta med den hemma.

När jag öppnar Word så klickar jag på meny-senast använda dokument och sedan klickar jag på liberalismochfolkpartiet (som är mitt arbete. (Den är konstigt nog inte sparad i dokument.)

"Det går inte att hitta filen. (C:/…Liberalismochfolkpartiet.docx)" står det då när jag klickat på min fil.

Är verkligen tacksam för all hjälp, är panik nu..

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
ru4real
2013-03-24 13:58
#1

Förstår inte riktigt vad du vill ha hjälp med. Finns filen eller inte? Alltså om du letar upp den i utforskaren, vad heter den där och hur stor är den?

Kan den inte öppnas alls eller vad händer?

Kaj
2013-03-24 14:28
#2

öppna utforskaren och skriv Liberalismochfolkpartiet.docx i sökfältet

Duvethon
2013-03-24 16:36
#3

#1 filen finns ju, men den går inte att öppna..

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

ru4real
2013-03-24 16:40
#4

kan du öppna den med ngt annat? T ex wordpad eller så? Eller dra in den i word?

Duvethon
2013-03-24 16:56
#5

#2 Kommer inte upp något.

#4 Funkar inte.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Kaj
2013-03-25 09:28
#6

Pröva att öppna Word. Gå till Arkiv och sedan Alternativ.

Där har du en flik till vänster som heter Spara. Klicka på den och sedan finns där ett val för "Plats för filer för återskapning" försök navigera till den katalogen och se om filen finns där. OBS filerna i denna katalog behöver int nödvändigtvis heta såsom du döpt den. Öppna därför var och en av filerna (sortera på datum så blir det lättare om du har många filer där)

Annons:
Duvethon
2013-04-05 12:16
#7

#6 Ser varken att det finns något Arkiv eller alternativ.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Duvethon
2013-04-05 12:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Såhär ser det ut.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

farvendal
2013-04-05 13:12
#9

Jag hänger inte riktigt med.

Sitter du på en annan dator nu än i skolan? Mailade du arbetet till din e-postadress? Spara isåfall ner dokumentet igen från din e-post och håll koll på var i datorn du sparar det. Gå sedan in i den mappen och öppna det därifrån, eftersom sökvägen i "Senast använda dokument" inte är giltig.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Duvethon
2013-04-05 14:15
#10

#9 Nej. Öppnar jag mitt dokument på e-mail så är ju inte allt med. Jag arbetade ju klart resten, så dokumentet som finns på Email är bara "början"

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

farvendal
2013-04-05 14:36
#11

#10 I see, då är ju alternativen att du inte vet alls var du sparat filen, eller att du har döpt om den. Gå in i på "Den här datorn" sedan på disk C: och sök, ange sökordet .doc Du kan se när dokumenten i resultatlistan senast ändrades. Har du fler diskar så gör samma sak på dem.

Det Kaj menade i inlägg #6, arkiv är den där stora runda knappen uppe till vänster, med "Alternativ" menar han nog "Wordalternativ" som dyker upp nere till höger i rutan som döker upp när du klickar på Akriv-knappen. Sedan följer du det han skrev. Mycket bra funktion.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Upp till toppen
Annons: