Annons:
Etikettwindows
Läst 2167 ggr
Mari
2013-03-26 18:33

Problem med tiden (windows8)

Skaffade mig en ny dator förra månaden och med den tillkom (tyvärr) windows 8. Har ett problem som jag inte kan lyckas lösa.

När jag ställer in tiden på den zoon jag är i - sthlm så går tiden nästan  8 timmar fel.. Men när jag ställer in zoonen på baja, californinen så får jag rätt tid.

Detta ställer till problem bland annat med facebook då det blir helt fel tidsangivelser när jag kollar på inlägg mm där. 

Någon som vet vad jag gör för fel?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
beem
2013-03-26 18:53
#1

Prova  detta: 

högerklicka på klockan > justera datum tid  > internettid  >   synkronisera klockan med en internetserver.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Mari
2013-03-26 19:07
#2

#1 Tyvärr får jag det inte att fungera med den genvägen men lyckas hitta något där man kan sykronisera med en internetserver men får felmeddelande då det tar för lång tid att synka säger den. Har testat alla serveralternativ i rullisten

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
2013-03-26 20:13
#3

Lyckades på något sätt ställa in klockan manuellt, får se om den ställer tillbaka sig eller hur det går

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Zepp
2013-03-26 23:26
#4

Om den skall synka får det inte vara för stor skillnad mellan datorn och NTP-servern.

time.microsoft.com brukar funka bra.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

papa-bear
2013-03-27 18:07
#5

#4 den ligger 3-5 minuter före, åtminstone för mig, så för alla som vill leva på minuten rätt kan ställa tiden själv.

Upp till toppen
Annons: