Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 3382 ggr
Hawknestgrove
2013-03-28 17:37

Efterlyser office 2007

Snälla, om det är någon som har en som har alla tre licencer fria, så skulle jag gärna vilja köpa det till ett moderat pris. Behöver inte vara mer än home & student. på svenska. Jag har blivit lovad att köpa det av min styvsonson, men han är ju inte den mest ordningssamma personen i världen, så han har rent ärligt inte ens hittat det…Så jag ger snart  upp hoppet

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
deeman
2013-03-28 22:05
#1

Ladda hem Libreoffice eller Staroffice eller köp iWork om du har Mac

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Hawknestgrove
2013-03-29 13:19
#2

Nej tack. gillar inte gratisvarianterna. har inte mac

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

deeman
2013-03-29 17:47
#3

Varför inte? De fungerar alldeles utmärkt. 

Du kan ju köra med något fritt alternativ tills du har råd att köpa en äkta variant av MS Office 😉för omkring ENDAST 1 000 SEK.

Eller köra den MS Office varianten som finns på nätet så länge.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Hawknestgrove
2013-03-29 19:14
#4

gillar inte det fria alls. OCh fördelen med 2007 är att den är för tre datorer. 2010 och senare är för en dator/femdatorer i ett år.det är alltså inte snålhet så, jag har gott och väl råd med ett riktigt, men vi ska ha till vår lilla förening och då är det bra att ha ett som gäller för tre datorer. då kan ordföranden, sekreteraren och kassören ha var sitt. Får gröna utslag när folk skickar dokument till mig i open office

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

deeman
2013-03-29 22:27
#5

Mm..,att inte gilla något är ett rätt så "krystat" själ tycker jag.
-Vad är det du inte gillar?

Men de fria t ex Staroffice(tror jag) är i stort sett en kopia av
MS Office. Open Office är lite mer bantad, men är kompatibel med MS Office. För att vara helt säker på att någon annan kan visa dokumentent korrekt på sin dator är att också den som skrivit det konverterar det korrekt från början. -Annars kan det bli lite galet. 

 Varför får du gröna utslag?

(molnvarianten)av Office som nämns är obegränsat i användare och borde räcka för Er allas behov.

Alt. så fixar ni med en serverlösning t ex MS SBS där ni också installerar Office. Eller så installerar ni en egen hemmaserver med Filezilla etc.  ..,men det är en annan historia.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Hawknestgrove
2013-04-01 16:26
#6

Det var överkurs alltihopa, Jag har inte ens bekantat mig med milnvarianten. 

Jag vill ha MS Office 2007 så är det bara. Men har kanske ett på G

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
deeman
2013-04-02 13:10
#7

Märkligt ställningstagande…men visst, it's up to you

- Jag ville också ha MS Office, skillnaden är att jag betalade 😉

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Hawknestgrove
2013-04-08 14:46
#8

men snälla #7 det är ju det jag ville och det jag gjorde!😡 Ingen har nånsin sagt att jag ville ha det gratis. Står att jag vill KÖPA det för ett moderat pris. Och det hittade jag. Fick tag i en oöppnad laglig på Tradera för under 500 kr inkl frakten, så jag är nöjd. Har dessutom ett till, som jag köpte för fullpris, men där är två datorer "upptagna" Så det var därför jag ville ha en till, och är inte intresserad av 2010 som bara gäller för en dator.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

deeman
2013-04-08 17:24
#9

Jag har läst igenom allt en gång till och jag får be om ursäkt för att jag tolkade dig helt fel i ditt skrivande. ☺️

Vad jag egentligen menade var nog nog en respons på när du säger att du får utslag av något och sedan inte kunna svara på varför eller argumentera om det och bara skriva "..så är det bara" är lite knasigt ställningstagande och argumentation. För mig är det inte något direkt svar. 

Bra att du stod på dig om att du ämnade att köpa ett licensbaserat Office.  👍

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Hawknestgrove
2013-04-12 17:19
#10

HAha nä, jag gillar bara inte Office Libre och Open Office.. HAr försökt att jobba i dem, visst går det, men nä. Tyckte att när jag fick tag i ett riktigt för under 5hundringen som gäller för 3 datorer, så varför bluddra med något annat

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

deeman
2013-04-13 00:48
#11

I och för sig…, men det rättfärdigar ju inte ditt uttalande:  
"..så är det bara"..?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Upp till toppen
Annons: