Annons:
Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 2332 ggr
SolidShinta
4/1/13, 5:18 AM

Fel vid sidhämtning/connection has timed out

Hej

Jag har ett rätt udda problem. Har försökt att surfa runt en hel del själv, men kan inte hitta något som hjälper så nu försöker jag här.

Jag vet inte riktigt hur det kan ha börjat, om det var i samband med att routern startades om eller att jag ominstallerade datorn, men efter det så kunde jag inte längre komma åt sidan aionfreetoplay.com.

Det verkar i stort sätt bara handla om den sidan och jag blir tokig för jag har testat med typ allt känns det som.
Har avinstallerat virusprogram
har gått in i routern och öppnat upp portar
kopplat ur routern och bara kört med kabel direkt ifrån modemet
har kört olika kommandon i cmd för att se att man kan komma åt sidan
och allt visar på att det inte finns något fel, och att sidan ska fungera som den ska. MEN fortfarande får jag bara felmeddelandet när jag försöker gå in på den.

Jag gav upp under en längre tid.
Igår köpte jag en ny dator och tänkte "måtte väl problemet bli löst nu då!" men icke då, blir samma sak med den nya datorn.

Är inte bara sidan i sig jag inte kommer åt, kan ju inte spela spelet heller.

För ett tag sedan skickade min kompis 2 länkar till mig på roliga bilder, men jag kunde inte öppna dem heller. Kommer inte ihåg vilken sajt det var ifrån, men tänkte att det kanske kan vara relaterat till samma problem.

Jag är inte speciellt kunnig om datorer och speciellt inte routers och nätverk och sånt. Sånt jag har gjort har jag ofta läst mig till på internet bara, så mycket möjligt att jag bara har missat något som lätt ska kunna lösas.

Någon vänlig som kan tänkas sig veta vart problemet ligger?

Och just det, kan ju tillägga att jag inte bor i Sverige heller så jag har ingen svensk internetleverantör. Kanske inte spelar någon roll.
Har testat så att det inte är så att sidan inte går att gå in på i det här landet iaf. Den går hur bra som helst att komma åt, bara inte hemma hos mig. 😕

Annons:
SolidShinta
4/1/13, 1:02 PM
#1

Ingen?

deeman
4/2/13, 1:45 PM
#2

Jag har nu under påsk märkt av att det är något knas med internet eller vad det nu kan vara? Ha fått 

Fel vid sidhämtning/connection has timed out

Ett antal gånger

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Halvdansken
4/2/13, 4:53 PM
#3

Har du Flash installerat? Java?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

deeman
4/2/13, 7:00 PM
#4

Ja. Har även provat att avaktivera dessa.

En del sidor går dock i bland komma åt genom att trycka på update. Förresten prova att rensa webbläsarens cache, det hjälpte en del för mig..

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Halvdansken
4/2/13, 7:08 PM
#5

#4, mitt svar riktade sig till TS.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

SolidShinta
4/2/13, 8:14 PM
#6

Tack för svar! Ja, har både flash och java installerat. Tror som sagt inte att det är något problem med datorn eller något program i sig. Utan något kanske relaterat till routern tex? Har testat att öppna portar och sånt också, men inget fungerar.

Annons:
[VSK]
4/2/13, 8:22 PM
#7

Öka TTL till 128

Hur du gör (om du inte vet) får google svara på.

Halvdansken
4/2/13, 10:07 PM
#8

#6. Ok, så har jag misast nåt. Är det ALLA sidor du försöker gå in på som du får en time-out på?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

SolidShinta
4/3/13, 12:34 PM
#9

#7 Har sökt runt lite, men svårt att hitta information om det. Har du något förslag på vart jag kan leta eller vad jag ska söka på för att få upp informationen om hur man ändrar det?

#8 quotar mitt första inlägg: "…men efter det så kunde jag inte längre komma åt sidan aionfreetoplay.com.Det verkar i stort sätt bara handla om den sidan och jag blir tokig för jag har testat med typ allt känns det som."
Har hänt att jag inte kommit åt andra sidor också, men det är väldigt få.

[VSK]
4/3/13, 12:52 PM
#10

#9

"how to increase TTL "ditt operativsystem".

tex how increase TTK in Windows 7…

SolidShinta
4/3/13, 2:35 PM
#11

#9 Jag har redan sökt genom de sökorden, både på svenska och engelska. Men hittar ingen guide som förklarar det hela på ett förståeligt sätt. Inget steg för steg eller något.

Men om jag lyckas ändra det, tror du att det kommer lösa problemet för båda datorerna då??
För som sagt så fungerar det inte på någon av datorerna. Inte den gamla och inte den helt nya heller.
Fungerar på andra datorer på andra ställen som jag har testat på, och det är det som får mig att tro att felet skulle ligga i routern eller något sådant.
Det fungerade innan jag ominstallerade windows på min gamla dator. Vet inte om det ursprungligen har med det att göra. Men innan så fungerade alla anslutningar felfritt och efter så kan jag som sagt inte komma åt vissa sidor, tex aionfreetoplay.
Kan heller inte kopplas upp till servern för att spela utan jag får bara felmeddelandet. "couldn't connect to server".

Om inte VSK vill skriva hur man gör, finns det ingen annan som kan förklara?

[VSK]
4/3/13, 2:40 PM
#12

#11

Vad har du för OS i dina datorer?

Det handlar inte om jag vill eller inte.

SolidShinta
4/3/13, 2:46 PM
#13

#12
Ok. Trodde att du kanske kände att du inte hade lust eller tid kanske. Inget illa menat.

Jag har Windows 7 x64 på båda datorerna

Annons:
[VSK]
4/3/13, 5:10 PM
#14

1. Starta regedit (start/kör, skriv regedit, tryck enter)

2. leta rätt på HKEY_LOCAL_MACHINE \SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters

3. Skapa ett Dword och döp det till DefaultTTL (värdet skall alltså vara i höger sida av skärmen). Du markerar alltså Parameter på vänster sida, och skapar i den högra sidan.

4. ändra/skapa DefaultTTL till 128

5. starta om datorn eller utforskaren.

SolidShinta
4/3/13, 7:49 PM
#15

#14
Tack! Men det fungerade inte tyvärr. :/

Några andra förslag på vad man kan prova?

[VSK]
4/3/13, 9:51 PM
#16

#15

Nä, om din dator tajmar ut nu trots TTL på 128, så ligger inte felet i din dator. Har du provat byta DNS?

SolidShinta
4/4/13, 4:56 AM
#17

#16

Jag har provat att skriva in googles dns 8.8.8.8 och 8.8.4.4. Det hjälpte inte heller.

[VSK]
4/4/13, 5:47 AM
#18

#17

Vad händer om du pingar de sidor du inte kommer in på?

(pinga med full MTU).

[VSK]
4/4/13, 5:52 AM
#19

Ladda ned Ping Plotter och testa.

SolidShinta
4/4/13, 12:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Ok, jag fixade Ping Plotter och pingade sidan.
Det här är vad jag fick fram.
Allt ser väl ut som det ska? Men fungerar ändå inte?

Annons:
[VSK]
4/4/13, 5:54 PM
#21

#20

Ser bra ut förutom hög ping. Inget packetloss mm.

SolidShinta
4/4/13, 6:59 PM
#22

#21

Så vad kan jag göra då tror du? Vad kan vara fel?

farvendal
4/4/13, 7:34 PM
#23

Regedit ska man ju inte vara inne och pilla i helst.. Men just TTL kanske inte gör något…

Testa starta om den lokala DNStjänsten i din dator. Kommer inte ihåg exakt vad den heter, men visst under "Tjänster" i aktivitetshanteraren.

Testa även köra en ipconfig /flushdns om du inte har gjort det.

Om du surfar in på sidan via dess IP istället, fungerar det då?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[VSK]
4/5/13, 2:14 AM
#24

#22

Jag flundrade på om du hade fått nån fulkod i din dator men då borde du inte kunna pinga dit heller. -tänkte på hostfile.

Blir det samma fel oavsett webbläsare?

#23

registret är min bäste vän 🙂

SolidShinta
4/5/13, 8:25 AM
#25

#23
Gjorde allt som du skrev, startade om och rensade dnscachen + testade att gå in på sidan genom ip-adressen. Men det går fortfarande inte. :/

#24
Ja, det blir samma fel oavsett webbläsare. Ända sättet som jag kan gå runt problemet att just komma åt själva sidan är att manuellt skriva in en proxy eller gå genom någon anonym sida.
Att manuellt skiva in en proxy är ganska jobbigt att behöva göra dock, samt att jag då ju ändå inte kan komma åt spelservrarna.
Känns som ett så himla skumt problem det här. 🤔

[VSK]
4/5/13, 1:44 PM
#26

Öppna Hostfile med anteckningar, kopiera allt och lägg in här.

SolidShinta
4/5/13, 2:06 PM
#27

#26

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.

# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.

# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.

# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.

# For example:

#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # source server
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
#    127.0.0.1       localhost
#    ::1             localhost

Annons:
[VSK]
4/5/13, 2:41 PM
#28

Inget som blockar där iaf.

SolidShinta
4/7/13, 2:21 PM
#29

Så är det typ bara att köpa en ny router som gäller eller kommer det troligtvis inte lösa problemet det heller? :/

Upp till toppen
Annons: