Annons:
Etikettövrigt
Läst 1899 ggr
[Maja Lingman]1
4/7/13, 10:22 PM

HP - Net on Net

Hej.

Jag har köpt en HP dator från Net on Net, som fläkten har sluta att fungera på och det är brinnande het på sidan av datorn. Jag brände mig illa när jag skulle känna och lyssna, om fläcken gick. Garantin finns kvar hos Net on Net och HP.   

Har dammsugit ur dator ( Med hjälp av en data expert. )

Och HP uppdateringar har installerats nya från 2013-04-01.

HP Support Assistans är genom kört full ut med uppdateringar. 

Läste på ett annat forum att detta va vanligt för HP datorer.

Nu undrar jag kan jag kräva pengarna tillbaka?  

Eller kan jag få byta till ett annat märke som ASUS eller ACER inom Net on Net?

Annons:
ru4real
4/8/13, 10:41 AM
#1

Du kan inte få byta med en gång, tillverkaren måste få en gång på sig att försöka reparera felet på din dator, vilket antagligen är enkelt eftersom det bara rör sig om ett fläktbyte. Och det täcks av garantin eftersom datorn är under tre år gammal.

Zepp
4/8/13, 5:29 PM
#2

De tillverkas ofta på samma fabrik med lite olika etiketter.. så varför byta till en likadan.

Garantin gäller och de får åtgärda felet!

Japp, vanligt att det händer på HP, ASUS och Acer.. dvs det händer på datorer!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kaj
4/9/13, 10:21 AM
#3

Du har som sagt ingen rätt till att få byta in mot en ny/annan dator. Det är som #1 säger att Netonet först måste få chansen att laga. Konsumentlagen säger visserligen att man skall ge dem 2 försök och om det ändå inte löst sig då så kan man reklamera köpet och be att få häva det.

Men är det fläkten så borde det vara ett enkelt ingrepp för dem att lösa. Du kommer dock bli av med datorn några dagar tills felet är avhjälpt.

Martin
4/16/13, 8:03 PM
#4

Och inte sällan finns det i det finstilta, att om man har öppnat chassit gäller inte garantin för hårdvarufel. Så om du öppnat och dammsugit ut damm (jag tolkade det som att du hade öppnat burken) så är det inte säkert att garantin gäller. Kolla det innan du säger ja till eventuell reparation och be att få prisuppgift om du skall reparera och garantin inte gäller.

mvh Martin

Record
4/16/13, 10:47 PM
#5

TS

När din expert hjälpte dig att dammsuga, spärrade hen fläkten så den inte roterade?

Om inte så kan du nog glömma garantin , fläkten har en permanentmagnet som gör att när den snurrar med full fart matar en spänning in i fläktens styrkretsar, vilka inte klarar detta utan går sönder.

Hiro
4/19/13, 11:37 PM
#6

Min förra dator var en HP. Batteriet funkade ej (bytte det flertalet gånger) samt fläkten funkade inte… nu har jag en ny HP som är skitbra!

Annons:
Upp till toppen
Annons: