Annons:
Etikettinternet
Läst 2379 ggr
Frosstis
4/19/13, 5:31 PM

Babylon m.m.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ALLTSÅ!! Kan någon snälla hjälpa mig? När jag startar internet (chrome) eller öppnar en ny flik så kommer dumma babylon upp. Hur får jag bort den?!?! Den finns inte ens att avinstallera på kontrollpanelen. Pleasseee

Och sedan kommer reklam upp HELA tiden också, jättejobbigt! Så då måste jag klicka tillbaka, men ibland kommer reklamen upp på en ruta mitt på skärmen så jag kan klicka vidare bara. Det är såå störande. Hur får man bort dessa?

Annons:
Frosstis
4/19/13, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

papa-bear
4/19/13, 9:36 PM
#2

har du provat att klicka på de tre strecken uppe i högra hörnet på browsern och gått till inställningar och hantera sökmotorer? där kan du markera den sökmotor som skall vara standard. markera den du vill ha och ange den som standard. jag tror man gör så i alla fall.

Frosstis
4/19/13, 9:43 PM
#3

Japp.

[LinaP.]
4/27/13, 3:02 PM
#4

Har också råkat ut för babylon oberäkneligt många gånger. Men brevid de där tre strecken ser du ju en figur. Testa där om du hittar något som kan inaktivera programmet. Kommer inte ihåg hur man riktigt fick bort det men hur kom det till din dator ?, laddade du ner något eller ?

Frosstis
4/27/13, 3:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Såhär ser det ut.. ja jag laddade ner en sak.. :/

[LinaP.]
4/27/13, 3:19 PM
#6

#5 Går det att klicka på den dära ikonen ?

Annons:
Frosstis
4/27/13, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

.

[LinaP.]
4/27/13, 3:23 PM
#8

Ahapp.. Men ska fundera över natten och se om jag kommer på något.

Frosstis
4/27/13, 3:26 PM
#9

Tack 🙂

Fillixa
4/27/13, 3:28 PM
#10

Jag hade en dator på jobbet där Babylon verktygsfält var installerat på Internet Explorer 9!

Jag fick avinstallera detta program i kontrollpanelen (avinstallera program), men det hette om jag inte mins fel inte Babylon där!

 Eventuellt heter det: 
 Browser Manager

CHROME gör så här: Gå in på chrome://chrome/extensions/
Där ska toolbaren finnas och en bild på en papperskorg
Klicka på papperskorgen som tillhör toolbaren.

Kanske behöver du göra båda för att få bort Babylon!

Fillixa
4/27/13, 3:37 PM
#11

CHROME gör så här: Gå in på chrome://chrome/extensions/
Där ska toolbaren finnas och en bild på en papperskorg
Klicka på papperskorgen som tillhör toolbaren.

Frosstis
4/27/13, 3:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#10 Hittade bara någon BrowserCompanion eller något sådant, avinstallerade det hehe hoppas den inte var viktig. Men babylon försvann inte. Och när jag går in på chrome extensions så finns den inte alls där? Titta! Och dessutom tryckte jag på den visa fler tillägg, men där kommer det bara upp sådant jag kan ladda ner.

Fillixa
4/27/13, 3:57 PM
#13

Titta här på denna länk till Eforum (Pc för alla). Rulla ner och kolla svar från Babylon.

Länk: http://eforum.idg.se/topic/338335-babylon-search/page__p__1590611__fromsearch__1#entry1590611

Annons:
Frosstis
4/27/13, 4:10 PM
#14

Jag uppskattar verkligen att ni försöker, verkligen. Men jag har redan provat att byta startsida, tryckt att ny flik ska komma upp m.m. Som babylon sa att jag skulle göra. På internet explorer lyckades jag fixa det, men inte på chrome? Det är verkligen så frustrerande.. jag har ingen aning om vad jag ska göra..

Fillixa
4/27/13, 4:15 PM
#15

Jag har inte chrome själv. Jag får återkomma om jag kommer på någon annan lösning! Jag håller tumarna för att du snart kan komma på hur du kan fixa detta!👍

Frosstis
4/27/13, 4:40 PM
#16

Tack❤️

Frosstis
4/27/13, 9:28 PM
#17

Samtidigt undrar jag om det finns något som gör att det automatiskt blir stor bokstav efter punkt, så som i word! :)

annia1
4/28/13, 1:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

paulina om jag tittar på den bild du har i TS och din bild i inlägg 12 så verkar det som babylon har nåt att göra med linkury smartbar. Är det ett program/tillägg du måste ha. Annars ta bort det och se om det gör nån skillnad.

När det gäller startsida så kolla att det står samma startsida på båda ställena. Lägger med en bild som visar.

.

Frosstis
4/28/13, 12:29 PM
#19

#18 JAAA taaaack så hemskttt mycket!!! :D Nu funkar det, tack tusenmiljoner om ♥♥♥

Upp till toppen
Annons: