Annons:
Etikettövrigt
Läst 1543 ggr
AmandaChristina
2013-05-01 14:28

Problem med dator

Min skoldator, en HP Probook 4515s fungerade som vanligt här om dagen, men sen fick den för sig att inte starta alls. Inget fel på laddare, har testat den i olika eluttag och andra datorer osv. Startknappen blinkar med jämna mellanrum men inget händer när man trycker på den och allt som lyser när laddaren är i slocknar sekunden jag drar ut den. Finns de någon som möjligen vet vad som är fel då jag har lite skolarbeten jag gärna skulle komma åt på den! 😕

Annons:
KlyX
2013-05-01 21:35
#1

Om det är en skoldator borde skolan ha en lösning för ditt problem. Informera om innan du lämnar den till dom (för reparation eller liknande) att du har arbeten sparade på datorn.

AmandaChristina
2013-05-01 22:04
#2

Har pratat med den ansvariga i skolan, hon har ringt en gång och sen inte gjort mer. Hon bryr sig verkligen inte… Hon gav den till mig och sa att jag kan försöka få igång den…

annia1
2013-05-02 04:05
#3

Jag sökte på nätet och hittade en tråd. Det du eventuellt kan testa är att ta ur både batteri och kabel och låta stå runt 1 tim helt utan ström. Just den tråd jag hittade så visade det sig vara moderkortet. Men det är det enda jag hittade när jag sökte, så skolan får nog ge dig en annan dator eller laga din.

.

AmandaChristina
2013-05-02 09:37
#4

Jag testade en sak som jag hittade på internet, de sa att man skulle ta ut batteriet och sladden och sen trycka in knappen en minut utan allt och sen sätta in de och försöka, startade på första försöket och jag har fört över allt till min USB sticka, så händer de igen gör de inte så mycket, bara 36 dagar kvar med datorn vilket fall, sen kan den lika gärna dö 😃

Upp till toppen
Annons: