Annons:
Etikettövrigt
Läst 1380 ggr
[MiriamPiriam]
5/17/13, 11:12 PM

Meddelande, Tele2?

Jag har Tele2 och får jättekonstiga meddelande av nån/några?  Turkiska o.s.v, när jag söker nummren så kommer jag till företag men när jag frågar dom så har inte dom skickat något? Någon mer som har det ''problemet''? :/

Annons:
annia1
5/19/13, 5:05 AM
#1

Det är bara skräp/spam-mail. Bara att slänga. Ett råd klicka inte på ev länkar som finns i mailen. En del länkar till sidor som ser ok ut, men du kan få in virus. Ett del mail kan gälla att man ska logga in på sitt konto (vilket det nu gäller) och då får dom inloggningsuppgifterna.

Jag får skräp/spam-mail då och då och det ser ut att komma från helt vanliga ställen, men brukar oftast synas på innehållet att det är skräp/spam. Har dock inte fått nåt sånt som du skriver om.

Är det utländskt så defintivt skräp/spam, ja förutsatt att man inte haft nån kontakt med nåt utländskt. Sen en annan vanlig sak man kan se är att det är skrivet på dålig svenska.

.

Gurky
5/19/13, 10:33 AM
#2

Man kan väl också få väldigt saftiga räkningar. Jag ringer aldrig upp om det inte är någon jag känner eller väntar samtal ifrån.

Upp till toppen
Annons: