01. Internet

Hjälp med Chrome

2013-05-21 18:14 #0 av: Zakaraa

Jag lyckades precis göra någonting med chrome och kan inte få bort det!

När jag öppnar upp en ny flik så öppnas den med sökmotorn AVGsearch men jag vill inte ha så utan jag vill att den nya fliken ska vara tom, hur jag än kollar i inställningarna så hittar jag ingenting, det har ju inte med sökmotorn at tgöra utan det har ju med att fliken öppnas upp som en hemsida istället för en tom flik.

Någon som vet hur jag gör fliken tom?

Kanske dåligt förklarat men jag hoppas någon förstår :)

Anmäl
2013-05-21 18:22 #1 av: [Memento Mori]

Uppe i högra hörnet finns det en knapp som kallas "Anpassa och kontrollera Google Chrome", klicka på den och välj "inställningar" så öppnas en ny flik med inställningarna sen väljer du bara "Vid start - öppna sidan Ny flik". 

Kan lägga upp bilder om jag förklarar för dåligt. :)

Anmäl
2013-05-21 18:26 #2 av: Zakaraa

#1 Fast det är ju när Chrome Startas, jag pratar om när man öppnar en ny flik, dvs när Chrome redan är igång.

Anmäl
2013-05-21 18:41 #3 av: [Memento Mori]

#2 Aha, sorry jag missförstod dig. Har aldrig hänt mig så det enda jag kan rekommendera är att installera om chrome eller vänta tills någon som är bättre på chrome än mig kommer förbi och kan hjälper dig. Glad 

Anmäl
2013-05-21 18:44 #4 av: Zakaraa

#3 lätt gjort :)
Jag har funderat på att installera om men är rädd att alla mina bokmärken ska försvinna för jag minns inte hur man gör för att spara ner alla tillsammans :P Så jag hoppas på hjälp utifall att det händer igen.

Anmäl
2013-05-21 22:08 #5 av: Jonsson9

Kolla om du i kontrollpanelen kan avinstallera något program som heter "AVG Search".

Anmäl
2013-05-21 22:27 #6 av: Zakaraa

#5 Tack tack! :D Det som gick att ta bort var AVG toolbar och med den även Security search (eller något liknande) så avinstallerade det men inte själva AVG virusprogrammet och då fungerade det. Superbra Tack!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.