Annons:
Etikettövrigt
Läst 2130 ggr
Hiro
5/22/13, 9:32 PM

Java, vad innebär detta?

Jag måste uppdatera mitt java för att köra ett spel…
När jag klickar på installera kommer denna text upp:

Downloading and installing Java will only work in Desktop mode on Windows 8. See the Java on Windows 8 FAQ for more detailed information.

 Vad menas med det? Jag har Windows 8…

Annons:
[VSK]
5/23/13, 4:48 AM
#1

Kan inte Win8, men det verkar som det blir nån form av konflikt mellan själva "skrivbordet" och applikationer (spel/app) som nyttjar Java.

Det du måste göra är att starta skrivbordet och starta därifrån en valfri webbläsare. Gå till java.com och ladda ned senaste versionen av Java. Gå till platsen där du sparade filen och starta installationen.

Du skall alltså vara i "desktop-mode" vid installationen.

Desktop-mode är du när du valt skrivbordet och därifrån installera.

Hiro
5/23/13, 9:58 AM
#2

Jag använder alltid skrivbordet då jag förderar det…

[VSK]
5/23/13, 10:03 AM
#3

Okej. Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. -jag köpte Win8 men installerade Win7 dagen efter.

Hiro
5/23/13, 2:23 PM
#4

okej

Kaj
5/24/13, 11:41 AM
#5

Skrivbordet finns i både start screen mode och desktop screen mode.

Startscreen mode är ett läge som egentligen är en vanlig app som i sin tur visar upp ditt skrivbord.  Eftersom det är en app så stöds inte plugins (typ Java mfl) i detta läge.

Om du däremot växlar till Desktop screen mode (tryck på windows logo knappen på ditt tangentbord och välj desktop screen mode) så visas ditt skrivbord direkt utan att det är en app som visar det. I detta läge stöds Java och du kan starta din IE och ladda ner din version av Java och installera. Det är även i detta mode du skall köra ditt spel antar jag för det har knappast kommit några uppdaterade spel som körs som appar under win 8 ännu.

Start screen mode kan du se som ditt tittfönster in iandra appar som i sin tur kan visa dig information såsom ex väder, e-post, nyheter….. direkt på skärmen (lite som ett flöde i varje app som du har på startskärmen).
Desktop mode är mer som traditionellt Windows där du själv måste starta respektive app innan du kan få ta del av någon information från dem ex. se dina e-post meddelanden etc

Hiro
5/24/13, 2:57 PM
#6

Hm…

Annons:
Upp till toppen
Annons: