Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 713 ggr
bamse6311
5/26/13, 10:56 AM

4,5 miljoner för en gammal Apple-dator

Läste precis att en av de få fortfarande fungerande datorerna av Apple 1 har sålts på en auktion i Tyskland för sanslösa 4,5 miljoner SEK.

Messade direkt en god vän som jag har som är delvis total Apple-nörd samt dessutom en djävulens massa pengar om det var han som köpt den. Har inte fått svar på messet ännu, haha.

Helt otroliga pengar med det är ju så som det fungerar med "antikviter" och även om den här datorn endast är från 1976 så är det ju inom datorbranschen en riktig raritet.

Tror säkert att köparen så småningom har gjort en "bra hacka" på den när hen så småningom säljer den vidare på en ny auktion.

Man skall ju spara gamla grejor och tänker på min yngsta son som hade en sådan där Nintendo spelkonsol på 4 MB. Sade åt honom att spara den för att den kanske så småningom skulle kunna säljas för en hyfsad summa enkronor men han kastade den.

Själv så har jag personligen bara sparat på en del svenska kristallglas från 40 och 50-talet men så är jag å min sida glas-nörd *s* med inriktning på Svenska kristallglas.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
papa-bear
5/26/13, 12:28 PM
#1

säkert en amerikan, de har ju en konstig sentimental inställning till saker och ting, åtminstone bilar, i alla fall de som stått och grinat på "overhaulin" och liknande program där de restaurerar bilar som familjen använde på 60-talet när de åkte på picknick.

bamse6311
5/26/13, 2:07 PM
#2

@papa-bear
Jo troligvis så kan det vara en Amerikan som köpte den där datorn.
Eller varför inte en Ryss eller Kines, dom verkar ju även de spendera en massa pengar på helt onödiga prylar *skrattar*.
Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: