Annons:
Etikettwindows
Läst 2268 ggr
Jalking
2013-06-13 13:14

Ändra prioritet för program

Jag har upptäckt att man i Windows 7 kan ändra prioritet för program i aktivitetshanteraren. På så sätt har jag fått mitt SeaClear (sjökortsprogram) att visa aktuell info istället för var jag var och hade för kurs och fart för 10-20 sek sen.
Problemet är att prioritetsändringen inte finns kvar nästa gång jag startar datorn. Hur gör jag en varaktig ändring?

Annons:
Kaj
2013-06-14 13:31
#1

Här finns en video om ett program du installerar som gör detta. Jag skulle nog vara lite försiktig med detta då det verkar lägga sig över Taskmanagern (aktivitetshanteraren) eller ivf göra tillägg till denna.

Jalking
2013-06-14 14:38
#2

Jaså, det finns alltså ingen funktion i Windows för att göra detta. Lite märkligt tycker jag. Jag kan ju knappast vara den enda med det behovet.
Tack för länken, ska kolla.

Kaj
2013-06-17 11:51
#3

Du kan fixa detta genom att ändra värdet i registret. Det är det som alddas då windows startas och därför slås priot tillbaka till det som står där.

Denna länk är iofs för äldre versioner av Windows men gerändå en bra vägledning

Jalking
2013-06-17 11:55
#4

Tack! Ska kolla det.

Det lilla programmet i förra tipset vågade jag mig inte på. Jag har hittills ändrat manuellt efter varje start. Två steg upp verkar inte vara något problem.

deeman
2013-06-17 12:23
#5

Tror man fixar biffen med ProcessExplorer - har dock inte provat ännu
Men där man kan gör div. justeringar och även spara dem etc.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Upp till toppen
Annons: