Annons:
Etikettprogramvara
Läst 2273 ggr
[VSK]
2013-06-20 16:34

Till Bamse

Ladda ned och installera om avast.

vissa installers har även uninstallers (du får välja). -om inte så är iaf alla filer hela och tjänster aktiverade.

Annons:
bamse6311
2013-06-21 13:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

@VSK

Hej och Tack så väldigt mycket för ditt inlägg.

Det går jäklar inte att ladda ner och installera.
Det går inte att uppgradera eller uppdatera och det går inte ens att avinstallera.

Kan jäklar inte ens göra en systemåterställning av datorn om jag så skulle behöva av annan anledning för då ligger det jäklar ivägen för till och med det.

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2013-06-21 14:32
#3

@#2 KlyX

Jag har kollat den och har laddat ner själva installationsfilen.

Dock så har jag tyvärr svårt att läsa engelska och vet inte riktigt om jag vågar gå vidare.

Jag har ju även Chrome där man kan få en översättning till svenska men den översätter ju lite hur den vill.

Nåväl, har alltså laddat ner installationsfilen och har funderat på att testa och gå vidare med en avinstallationen.

Konstigt dock att jag inte kan avinstallera det där  Avast vare sig via kontrollpanelen eller Revo uninstaller eller CCleaner som också har en avinstallerare.

Beror kanske på att Avast lagt sig i Programe Files och inte i (x86).

Har faktiskt samma problem med en PS Elements10 som jag hade som trial. Den ligger dock i (x86) som en undermapp i mappen Adobe men syns inte i någon avinstallerare.

Nåväl KlyX, jag får väl installera den där asw.clear.exe och se om jag kan klara ut att få bort Avast på det sättet.

Vill ju egentligen behålla Avast free då det är ett AV som jag litar på och gillar.

Trevlig midsommarafton.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-06-21 16:14
#4

Bamse kolla dina tjänster. -verkar som vissa tjänster för ditt AV är avstängda och då lär det inte gå att avinstallera.

bamse6311
2013-06-21 17:29
#5

@#VSK och KlyX.

Gjorde enligt beskrivingen på din länk KlyX.

Fattar egentligen nada Engelska men tryckte på "Yes" varje gång som det stod ett "Yes".

Verkar som att jag blivit av med Avast i min dator nu,
Åtminstone så när jag går in på mappen i program så är den nu 0 MB jämfört med innan då den var 390 MB.

Dessutom så har själva "ikonen" försvunnit både från aktivitetsfältet samt på skrivbordet.

Nu har jag ingen brådska att installera det igen eftersom jag just nu kör med Eset Nod32 som trial.

Dock så älskar jag ju Avaste free och har haft det i en herrans massa år.

TACK både VSK samt KlyX.

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2013-06-21 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

By the way folks,

Kan ni rekommendera hur jag blir av med den där förbaskade PS Elements10.

Den finns inte heller i något avinstalleringsprogram.
Dock så ligger den i utforskaren under Program (x86) där den lgger i en undermapp.

Själva Elementsmappen är 113 MB stor så det måste väl vara PS Elements 10 som ligger kvar där trots att jag så som jag kan minnas har avinstallerat den.

Det gjorde jag iofs också med Avast vilket det dock ser ut att ha löst sig med genom KlyX rekommendation även om jag där endast körde på gehör eftersom jag inte kan Engelska och bara tryckte på "Yes" hela tiden.

Nåväl både VSK och KlyX.

Tackar för all hjälpsamhet och önskar er båda en fortsatt skön och härlig midsommar.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Upp till toppen
Annons: